A pesares da magnitude deste fenómeno, a sociedade occidental, influída pola moral cristiá que condena ao suicida como autor dunha conduta que ofende a Deus, garda silencio ante este fenómeno que, nembargante, non é indiferente para ningún de nós.
Pola contra, ante o suicida e a súa conduta, o individuo non pode evitar unha emoción e unha reflexión contraposta. Xa que mentres, por unha banda, intuímos que ao que se quita a vida lle gustaría seguir vivindo, por outra pode que se lle estea presentando demasiado dura como para ser soportable.
Froito diso, o suicida esperta en nós unha fascinación polo seu proceder e o seu valor para facelo, xa que representa precisamente o supremo valor e a heroicidade para privarse do que máis valoramos, o seguir vivindo. Pero ao mesmo tempo evoca un temor real, case que pánico, xa que sabemos que a idea suicida é recorrente e non allea á nosa propia existencia vital, co temor de que un día, como lle sucedeu ao suicida, atopemos ese valor supremo e necesario para quitárnola vida.
Xulgar se a vida vale ou non a pena vivirse supón, para todos e cada un de nos, interrogarnos e responder á principal e primordial cuestión filosófica que a cotío nos embarga.
Contribuír a unha resposta positiva, axudar a que a vida teña sentido para aqueles colectivos de risco é hoxe unha tarefa e un deber público urxente. Pola contra, corrémolo risco de converter ao suicida, que no seu día o consideramos como un criminal, nun marxinado, sen máis saída que a do propio acto do suicidio.
E a boa fe que, os tempos que corren, préstanse para iso.