Por GC Tendencias | Viveiro | 13/10/2013 | Actualizada ás 13:03
De 2.000 seguidores na edición de 2006 a 33.000 en 2013. Como se lograr facer un éxito dun festival de metal e punk q nun lugar tan afastado dos circuitos tradicionais como Viveiro?
Todo comenzou co soño de dous rapaces que quixeron traer ao seu grupo favorito a Viveiro, Sick of it All, e acertaron porque a resposta do público foi espectacular. Dende esa primeira edición o festival foi evolucionando e crecendo ano a ano, pero sempre facendo as cousas desde a base e por suposto, escoitando ó noso público, ese é o punto de partida á hora de tomar cada decisión e tamén un dos motivos que explica a fidelidade dos nosos seguidores. Nós somos un festival feito por e para fans da música e por iso é moi importante que cada asistente se sinta parte do festival e que exista unha especie de vínculo emocional con cada un. Durante estos oito anos de historia, pasaron máis de 143.000 seguidores e o mellor é que, segundo as nosas enquisas, o 98% do público volvería sen coñecer o cartel.
Que significa para vostedes que o seu certame fose seleccionado como candidato a mellor festival europeo de tamaño medio polo European Festival Awards 2013?
É un grande honor estar entre os festivais máis importantes de toda Europa e é moi gratificante ver como todo o esforzo destes anos vese recoñecido internacionalmente. Non sabemos se gañaremos, pero intentarémolo de seguro co apoio dos nosos fans.
É certo que no metal e no punk existen un feixe de subxéneros, e que case todos eles xa estiveron representados neste evento. Con todo, tamén é evidente que o Resurrection é un festival moi especializado nun estilo de música. Por que se deu esta especialización?
Hai moitos xéneros musicais que non son tan populares ou “comerciais” en España que teñen moitísimos seguidores pero pouca oferta en directo. Hai concertos en salas dalgúns grupos, algúns festivais pequenos, pero non un festival de tres días no que se poida ver tanta variedade de música especializada, onde ninguén é un estraño e non importa como vistas ou que grupo che gosta. O ambiente é inmellorable e temos moi boa resposta de todo o mundo, vindo xa en peregrinación. E ben, si, sempre inflúen os gustos da organización.
O festival xa confirmou o seu primeiro cabeza de cartel. Trátase de NOFX, unha banda de referencia para os amantes do punk norteamericano dos noventa. Pódese adiantar alguna novidade máis do cartel do vindeiro verán?
Cada ano intentamos superarnos co cartaz de cada edición. Polo de agora fumos quen de melloralo e este creemos que non será unha excepción. Sorprenderá gratamente a moitos e esperamos ter a mellor edición da historia do noso festival.
No sector cultural hai moitas queixas pola subida do IVE. En concreto no eido da música incluso se comenta que grandes músicos evitan España pola suba de impostos. Cal é a súa postura sobre esta polémica e como está a afectar esta suba ao Resurrection Fest?
A verdade é que nos afecta moito. Pasamos de ter que pagar un 8% a un 21%. Se lle sumamos a SGAE, temos que máis da terceira parte de cada entrada se esfuma directamente en este tipo de impostos. Este mismo ano non quixemos subir o prezo inicial das entradas pese a querer traer grupos máis grandes, porque non queremos pasarlle esta carga económica ao noso público, así que o mantivemos. Tendo en conta a crise actual e o gran paro xuvenil, os nosos seguidores téñeno moi difícil para acudir, sobre todo os que viven lonxe de Viveiro, mais son moi fieles e fan o imposible por vir. Aínda así, sabemos que hai xente que non pode vir e é unha mágoa que se maltrate a cultura así en España. Noutros países esto é inadmisible.
Os promotores tamén se queixan da caída de axudas públicas para este tipo de eventos. Que parte do orzamento do seu festival depende do erario público e cal é o seu punto de vista sobre o papel que deben xogar as administracións respecto a este tipo de eventos?
O festival conta con axuda de administracións públicas, e estes apoios supoñen un pilar importante para o festival, e dende a organización agradecemos a estas administracións que crean no noso proxecto e no que facemos. Pero a maior parte do financiamento do festival provén das entradas e os artículos relacionados có festival, como o merchandising, ademáis dos sponsors privados.
Os grandes festivais de música supoñen un elemento dinamizador, non só para a cultura, senón tamén para a economía e o turismo dunha rexión polo gran impacto económico e social que representan. Por iso as administracións deben axudar ós proxectos que teñan una boa base, xa que é unha inversión con un gran retorno a curto e medio prazo.
Calcularon o impacto que ten na economía de Viveiro os miles de persoas que cada verán acuden ao Festival?
Na súa última edición, estímase que o impacto socioeconómico en Viveiro é duns 3.3 millóns de euros na comarca, cunha evolución moi positiva dun ano para outro dende os nosos comezos. Ademáis, o público prolonga á súa estancia en Viveiro dunha semana a catro días, o que favorece aos bares, hoteis, restaurantes, supermercados, taxis, etc… Como dato, o Resurrection Fest crea uns 250 postos de traballo directos e máis de 500 indirectos.
Dende 2006, o seu concerto favorito no Resurrection foi …
Pennywise no 2011, un concerto memorable polo ben que o pasou a xente e incluso nós cantando co propio grupo.
Cal é a súa espiña cravada? Que banda lle gustaría ver tocar en Viveiro e aínda non puido traer?
Sen dúbida algunha, ter a Pantera na súa época con Phil Anselmo ou Dimebag Darrel (DEP) sería un soño para nós, pero desgraciadamente é algo que nunca acadaremos.
E que música se escoita nas súas oficinas mentres se organiza o Resurrection Fest 2014?
De todo un pouco, dependendo de se hai reunións, se estamos moi concentrados ou máis lixeiros de traballo. Moita música nova, moitos clásicos e novos grupos que están a punto de dar o salto a fama. Hai que estar na vanguardia.
Se tes problemas ou suxestións escribe a webmaster@galiciaconfidencial.com indicando: sistema operativo, navegador (e versións).
Agradecemos a túa colaboración.