Continúa o ciberacoso nas redes: un de cada dez mozos contactan con descoñecidos a través de Internet

Co motivo do Día da Internet Segura, UNICEF Galicia quere promover un uso seguro da tecnoloxía para protexer aos nenos, nenas e adolescentes.

Por Europa Press / Redacción | Santiago de Compostela | 09/02/2022 | Actualizada ás 12:08

Comparte esta noticia

Un de cada catro adolescentes en Galicia usa de forma intensiva e sen supervisión Internet e as redes sociais, e un de cada cinco podería ter un certo enganche aos videoxogos, segundo o informe que presentou hoxe UNICEF Comité Galicia: Impacto da Tecnoloxía na Adolescencia en Galicia. Relacións, Riscos e Oportunidades.

Arquivo - Informe Ciberacoso. UNIR - Arquivo
Arquivo - Informe Ciberacoso. UNIR - Arquivo

O estudo, elaborado en colaboración coa Universidade de Santiago de Compostela e o Consejo General de Colegios de Ingeniería en Informática, lanza as opinións de máis de 3.000 adolescentes de 19 centros de Ensino Secundario Obrigatorio de Galicia, dos que o 90,8% conéctase a Internet todos ou case todos os días. 

Aínda que recoñecen que a rede lles pode facer sentir alegría (97,9%), diversión (82,9%) ou apoio e comprensión (71,5%), do informe despréndese tamén conclusións e datos preocupantes. Aqueles adolescentes que fan un uso problemático da Internet presentan niveis máis baixos de integración social e familiar, benestar emocional e satisfacción coa vida.

"As redes son unha fonte de entretemento e permite relacións cos nosos iguais, están para comunicarse e para divertirse. Non me sorprenden os datos que se desprenden do informe. Son unha realidade, aínda que eu non durmo co móbil. E gustaríame apuntar, que os pais parece que non queren darse conta, pero non actúan como modelo", explica unha alumna do CLIA de Teo.

SEXTING E CIBERACOSO

Así, cinco de cada dez, un 53,6%, contactaron con descoñecidos a través de Internet, chats ou redes, e un 54,1% aceptou a descoñecidos en redes sociais. As prácticas do sexting e o ciberacoso son cada vez máis habituais, sendo identificadas polos propios adolescentes como os principais riscos que presenta a tecnoloxía.

Os videoxogos constitúen unha importante canle de socialización e interacción social, a través da cal os adolescentes coñecen xente e fan amigos. Para seis de cada dez adolescentes é a súa principal canle de lecer e entretemento, aínda que cinco de cada dez recoñecen xogar a xogos non recomendados para a súa idade.

Tamén preocupan o xogo e as apostas en liña, xa que se estima que 3.000 estudantes da ESO en Galicia fixérono algunha vez na súa vida; o 45,5% deles di que a súa motivación foi gañar diñeiro. E, aínda que un 22,6% dos enquisados asegura ter discusións cos seus pais, nais ou coidadores pola tecnoloxía polo menos unha vez á semana, o informe constata que só ao 34,9% lles poñen normas os seus pais sobre o uso de Internet.

"Neste sentido, e a vista dos resultados do informe, a loita contra o acoso escolar e o ciberacoso debe ser unha prioridade, debido a que se detectaron taxas de vitimización sensiblemente máis altas que as que ofrecen as estatísticas oficiais", conclúen desde UNICEF. 

Con motivo do Día da Internet Segura, este 8 de febreiro, UNICEF Galicia quere facer fincapé en que é fundamental promover un uso seguro da tecnoloxía para protexer aos nenos, nenas e adolescentes, así como para garantir o cumprimento dos seus dereitos na contorna dixital.

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Comenta