Por Galicia Confidencial | Compostela | 10/08/2024 | Actualizada ás 10:00
Fastfest, empresa emerxente impulsada por Arnau Camps, estudante do máster universitario de Innovación e Transformación Dixital da Universitat Oberta de Catalunya (UOC), presentou na última edición do programa de emprendimiento SpinUOC O Metabar, unha máquina dosificadora de bebidas de autoservicio e de alta capacidade destinada a optimizar os procesos de compra en barras de grandes eventos. Trátase dun proxecto ambicioso que busca axilizar a venda de bebidas en festivais e concertos. O mercado da música en directo está en auxe e ten perspectivas de crecemento, de forma que os promotores do Metabar cren que hai futuro.
A orixe do proxecto non se entende se non se ten en conta que os seus creadores foron e son clientes de festivais e concertos, e para eles sempre foran incomprensibles os longos intres de espera para adquirir consumicións na barra. "E aínda máis cando nos demos conta de que a barra, ou o servizo de barra, é o principal motor de xeración de ingresos nestes acontecementos", explica Arnau Camps. Ademais, os tres socios do proxecto foron camareiros, polo que tamén coñecen perfectamente a problemática que hai detrás a barra. Por tanto, teñen ambas as perspectivas.
Os promotores do proxecto fixeron un estudo de mercado consistente en entrevistas destinadas a coñecer o punto de vista dos organizadores de festivais e concertos sobre estes problemas. Así mesmo, fixeron enquisas a asistentes para recoller as súas opinións e saber que valoraban máis á hora de pedir nunha barra e que dificultades atopáronse nos festivais e concertos aos que asistiran. Tamén se lles preguntou sobre as súas preferencias de consumo.
PROBLEMAS DAS BARRAS DOS FESTIVAIS
Este estudo preliminar permitiulles chegar a algunhas conclusións. Os organizadores son conscientes dos problemas e tentan solucionalos, pero "con métodos pouco eficientes, como recorrer a unha dobre barra, na que uns camareiros unicamente serven as cervexas e colócanas nunha mesa, e outros só cobran e dan ao cliente a cervexa previamente servida, o que implica unha perda de calidade do produto e a contratación de máis persoal", explica Camps. A proposta de Camps e os seus socios foi vista con bos ollos.
En canto aos asistentes, un 99 % dos enquisados admitían ter problemas cos servizos de barra, como colas longas ou erros na tramitación dos pedidos. "A rapidez era o factor ao que daban máis importancia á hora de pedir nunha barra, moi por encima doutros factores como o trato humano ou a personalización", comenta Camps. A cervexa é a bebida máis consumida nestes eventos e representa entre un 55 % e un 80 % das consumicións totais, segundo a enquisa. Os datos extraéronse tamén de informes de preferencias de consumo que elaboran empresas de sistemas sen efectivo con pulseiras NFC.
EXPERIENCIA DO REINO UNIDO
O proxecto de Fastfest ten como referentes algunhas experiencias do Reino Unido, onde hai dúas empresas que tamén robotizan a dispensación de cervexa. "En Fastfest utilizamos un sistema na nube para supervisar en tempo real as vendas e as necesidades de existencias, predicir a demanda dos consumidores ou alertar sobre o recambio dun barril", apunta Camps. Tamén teñen algunhas funcionalidades que lles axudan "a facer moito máis eficientes algúns dos procesos internos de Fastfest, como a configuración de todos os puntos de venda (prezos, logotipos, capacidades, etc.), que podemos facer en remoto, ou ben o aviso directo ao servizo técnico cando xorde unha avaría, o que optimiza o tempo de localización e reparación".
O proxecto require un forte investimento tecnolóxico porque hai que automatizar a dispensación da cervexa e isto "é moi complicado, xa que sempre ten que saír ben e a espuma adoita ser un problema". "Por sorte conseguimos estandarizar cada cervexa que servimos coa espuma exacta e unha cremosidade e temperatura perfectas", sinala Camps. Ademais, facer que a programación da pantalla de tramitación de pedido, o TPV e os diferentes compoñentes do hardware (como os sensores láser ou as electroválvulas) actúen de acordo co proceso de interacción de cada cliente require un investimento en tecnoloxía. "Tamén incorporamos pantallas audiovisuais nas que as empresas patrocinadoras pódense anunciar, de maneira que os seus anuncios fusiónanse co proceso de compra, e podemos cuantificar o impacto real das campañas grazas á nube", engade Camps.
Até agora, o proxecto financiouse con fondos propios dos socios, pero tamén se fixo unha rolda FFF (axuda de familiares e coñecidos) e obtivéronse catro premios de emprendimento. "Temos un pequeno investidor, pero sen participacións da empresa", engade Camps. Deste xeito, púidose desenvolver "un produto mínimo viable para poder validar no mercado", explica Camps. "Cremos que, coas métricas que obtivemos durante os dous últimos meses, temos suficiente forza para captar a atención de investidores". Ademais, os promotores do proxecto están a tramitar un préstamo Enisa de 75.000 euros para seguir adiante.
Se tes problemas ou suxestións escribe a webmaster@galiciaconfidencial.com indicando: sistema operativo, navegador (e versións).
Agradecemos a túa colaboración.