Fatalidade de turismo

Será que vivimos no século máis exhibicionista ou que o viaxeiro pasou do elitismo de Stendhal ao simple voyeur de clase media que mide a vida en megapíxeles. Non é un fenómeno galego senón universal.

Por Mariña Pérez | Ames | 03/12/2018

Comparte esta noticia

Xunto á gentrificación residencial das grandes urbes vemos en Venecia os turistas pasando polo torno coma poldros. Neste esgotamento de modelo, cómpre buscar novos horizontes. O turista volveuse máis sibilino, xa non lle chega con ver solpores nas Rías Baixas, ou comer polbo á feira nunha carballeira, demasiado ditongo decrecente. Agroma outro estilo de visitante e coma toda arte de vangarda atolada quere ter as súas experiencias efémeras.

Turistas en Santiago de Compostela (A Coruña)
Turistas en Santiago de Compostela (A Coruña)

Coma se non fose abondo que a ollada do estranxeiro nos musealizara en tópicos recorrentes (a nosa biografía, as aldeas, os costumes, as vagas de lume…) a maiores hai unha ollada externa que está deconstruíndo o valor “galego”. Arranca do subsolo invisible e ten que ver co noso fatalismo: no grave estoupido de Tui volve aparecer o perfil do galego desgraciado que causa o infortunio alleo. O catastrofismo. Cantos levamos  explotado televisivamente? Ese galego low cost ou galego exportable que serve para expoñer as nosas miserias como un novo eixe turístico. (De acordo, hai que recoñecer que aí están os narcocorridos mexicanos para nos levar a dianteira).

 E veña expoñer o despoboamento rural, os asolagamentos, os traslados de igrexas desde os encoros a terra seca, pedra por pedra, ou as minas onde extraïamos volframio para os nazis. Case pasa por patrimonio inmaterial. E, porén, aínda hai outra exhibición máis cutre, outro paseo máis perigoso que o de O Chicle pola ponte de Taragoña camiño de  Rianxo, outro desenfreo mediático para repartir.  Xa estamos no límite de lograr reverter en turismo familiar o narcotráfico. Falta pouco para vermos o simulacro dunha planadora cargada de Winston driblando entre bateas, ou levarmos os guiris ás praias máis frecuentadas nas descargas polos famosos narcos-men galegos. Se non se está facendo xa. Calquera diría que na volta dunha man, os narcos acadarán o estatus de heroes épicos para os adolescentes, tirados dunha serie de Netflix rodada na Ría de Arousa. Curioso que se poida facer televisión pero que se prohiba a súa lectura. E así, mitifícase outra miseria máis, coma os macroxuízos, o Pazo Baión ou a Operación Nécora. Forma parte da nosa paisaxe vital e todos acabaremos falando dos narcos con naturalidade, mesmo que con certa sorna aclaremos que, ao final, morreron de éxito, coma a praia das Catedrais ou o Fociño do Porco. Unha enchente. Xa o dixo Saviano, isto só acaba en cárcere ou morte.

Mesturouse turismo e sociedade, igual que treixadura e albariño. A min dáme Galicia. Sen dúbida, moi exportable. E outra vez, o ruralismo, a omertá da Arousa, a melancolía coma delicatessen, a Galicia profunda, o estereotipo da submisión ante o fado  e  esa feminización cool da paisaxe que nos define, pero non nos retrata. E outra vez Paulino de Chantada, O Chicle, o Prestige e Sito Miñanco. Estetizamos tanto o lixo que simula ser material sensible, arqueoloxía e mito popular. O problema é que segue sendo merda. Talvez o post-turismo acabe por desbotar esa perversión de fidelizar a mágoa coma un recurso natural da nosa economía.

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Mariña Pérez Rei Mariña Pérez Rei é unha escritora amiense afincada na cidade de Santiago de Compostela. Licenciada en Filoloxía Hispánica e en Filoloxía Galego-portuguesa, actualmente exerce como profesora de Lingua e Literatura Galega no Ensino Secundario. Entre a súa obra publicada destaca a poesía e a novela curta. Tamén colabora en xornais e revistas con artigos de opinión. No ano 2005 acada o premio de poesía Eusebio Lorenzo Baleirón polo libro Fanerógama e comeza a publicar. No 2006 obtén o Premio Manuel Lueiro Rei de novela por Canícula, editorial Sotelo Blanco. No 2009 publica o libro de poesía en edición limitada e artesanal: Apuntamentos para un cuarto confuso e cambiante, na editorial Bourel. Un ano despois publica o libro de poesía Paquidermo na editorial Bubela co que ingresa na corrente filosófico- poética do sentimental-ISMO, e nese mesmo ano obtén o premio de relato de aventuras Antón Avilés de Taramancos coa narración Costa necrópole. Escenarios para deslembrar, publicada na editorial Toxosoutos. No 2011 participa nas antoloxías de poesía sentimental-istas da editorial Bubela e colabora co grupo musical Loaira.