Artigos de Maurício Castro

Trump, o Acordo de Paris e a vida no Planeta

Antes que a moral burguesa recomece a estender orbi et orbi a culpa sobre umha abstrata irresponsabilidade humana que ameaça o futuro do planeta, convém esclarecermos: 1) nem Donald Trump ao abandonar o Acordo de Paris sobre Mudança Climática, nem os restantes dirigentes mundiais ao ficarem dentro som nem representam a humanidade –unicamente umha minoria dominante e hoje dividida; 2) nem é o futuro do planeta que está em causa com a atual crise socioambiental global –só o da nossa e doutras muitas espécies que nele habitamos.

Lembrança galega de um revolucionário basco: Justo de la Cueva

Conhecim-no nos tempos da Rede Basca Vermelha, quando a internet começava, ainda no século passado. Durante aquela já afastada década de 90, colaborei vários anos na versom galega da Basque Red Net / Red Vasca Roja / Rede Basca Vermelha, traduzindo e redigindo textos e incorporando o galego reintegrado àquele projeto internacionalista.

Na morte de David Rockefeller

Agora que nas redes sociais temos um expositor imediato das reaçons provocadas por notícias de impacto como a morte de alguns velhos chefons do capital, é curioso comprovar como elas costumam refletir visons idealistas no campo da esquerda. Cada vez mais, o plano das relaçons interpessoais substitui a análise de classe, opacando a verdadeira compreensom da realidade, que seria imprescindível para quem verdadeiramente quer transformá-la.

Galiza, reintegracionismo e senso comum histórico

Numha sucessom sem fim de polémicas sobrepostas entre defensores do espanhol, do galego e todo um espectro entre ambas as posiçons, o passar do tempo tem vindo a assentar nos últimos anos um novo senso comum em volta da questom lingüística galega, determinado sobretodo pola própria materialidade histórica do processo.

Renda Básica?

Há uns dias recebim por correio eletrónico o link para um novo vídeo de promoçom da chamada ‘Renda Básica’, de pouco mais de 5 minutos de duraçom e realizado pola Rede espanhola do mesmo nome.

Cuba, a independência e o socialismo

Numhas datas em que as redes e foros fervilham na exaltaçom da gigantesca figura de Fidel Castro, liderança excecional cubana, poderia dedicar estas linhas a expressar o orgulho que, como galego, independentista e de esquerda, sinto pola dimensom atingida por um filho da Galiza que já é património histórico das melhores virtudes da humanidade.

A era das ONGs

1. Escuito na rádio que o governo de umha importante cidade galega, em maos da esquerda institucional, desenvolve um plano para progressivamente retirar entre 30 e 35 pessoas sem-teito das ruas da zona velha, tentando a sua reintegraçom social a partir de apartamentos de aluguer pagos pola própria cámara. O programa desenvolve-se através de duas ONGs, umha das quais estimava recentemente que em Compostela haveria umhas 200 pessoas sem-teito. O financiamento público do plano será de 135 mil euros.

Esquerda e pós-modernidade: cidadania, pobreza e empreendedorismo

Pode parecer um dramatismo excessivo, mas som muitas as evidências de que vivemos tempos de dissoluçom de toda umha civilizaçom, a burguesa-capitalista. Ao longo de vários séculos, ela tivo, como todas as civilizaçons históricas anteriores, a sua época de surgimento e de apogeu, vivendo na atualidade umha lenta, mas inexorável decadência que atravessa de maneira cada vez mais visível todos os poros da sua existência social.