Artigos de Maurício Castro

Eleiçons e transformaçom, umha articulaçom pendente (e necessária)

Nos últimos dias, vejo antigos camaradas, companheiros e outras pessoas a autojustificarem as respetivas decisons de voto diante da convocatória espanhola de eleiçons deste domingo, que é vista, outra vez!, como excecional.

Grécia, Galiza e a ciranda eleitoral

Com a renúncia de Tsipras e a imediata convocatória eleitoral grega, encerra-se um capítulo da já longa tragédia grega, da qual deveríamos tirar um par de liçons na Galiza.

'Conducta': Cinema revolucionário cubano... ou nom?

No último fim de semana fum surpreendido pola presença nada habitual de um filme cubano nos velhos cinemas do ferrolano bairro de Esteiro. Nom podia perdê-lo!.

Decência moral, eficácia técnica... e pátria espanhola

Esses som três dos eixos ideológicos que nestes dias Pablo Iglesias passeia em massivos atos públicos na Galiza.

A história de NÓS-UP em meia dúzia de contributos para a construçom nacional

Há poucos dias que NÓS-Unidade Popular anunciou a sua dissoluçom, 14 anos depois da Assembleia Fundacional, em junho de 2001.

Filgueira Valverde e Jesús Vasques, ícones da liquidaçom planificada do galego

A recente eleiçom de Filgueira Valverde nom podia ser mais reveladora da ideologia lingüística do atual poder político e das suas instituiçons na Galiza.

Rosalia Mera e o papel da burguesia galega

A morte, em datas recentes, de umha representante da alta burguesia galega serviu para trazer à atualidade galega vários assuntos relacionados com a sociedade de classes em que vivemos e o caráter, também inequivocamente de classe, dos diferentes poderes que a sustentam.

O acidente de Angrois e o racismo contra o galego

Fique descansado quem julgar que vou somar-me aos já numerosos contributos jornalísticos e de opiniom sobre questons técnicas e responsabilidades políticas que cada vez mais claramente enxergamos como existentes em torno do terrível acidente ferroviário de Compostela.