Artigos de Maurício Castro

Dar força ao independentismo

Vamos começar por fazer um pouco de memória. Entre os anos 2005 e 2006 viveu-se no Estado espanhol umha tentativa dupla, basca e catalá, de alargar a autonomia pola via do que naqueles anos se denominava “soberania compartida” ou “co-soberania”. Fôrom o 'Plano Ibarretxe' e o Estatut catalám, cuja neutralizaçom ou desnaturalizaçom por parte da ineludível maioria parlamentar espanhola (PSOE, PP e IU) mostrou a impossibilidade de atingir acordos de mínimos que reformem a Espanha de sempre, a alicerçada no hegemonismo e no submetimento nacional.

Senlheiro e Baltar: dous pesos e duas medidas

Nom tenho relaçom pessoal com o jovem mais recentemente detido sob a mediática e policial acusaçom de “terrorismo”. Tampouco vou entrar a debater sobre o debatível direito do Estado ao monopólio da violência, ainda que nom poda deixar de denunciar os tam evidentes como abundantes excessos violentos das forças policiais ao seu serviço.

Por umha verdadeira articulaçom galega, soberana e de esquerda

Às vezes, as condiçons de fraqueza política levam algumhas forças a tentar fazer da necessidade virtude. É isso, em nossa opiniom, que explica o precipitado acordo entre várias forças galegas de esquerda reformista com umha de idêntica natureza mas diferente nacionalidade, concreta e significativamente espanhola. Referimo-nos, claro, ao recente pacto entre Anova (EI, FPG e MpB) e Izquierda Unida, para juntas tentarem aceder ao Parlamento autónomo nas eleiçons de 21 de outubro.

Situando Galiza no mapa

Desculpe quem me lê se desvio a sua atençom por uns momentos da voragem informativa em plena pré-campanha eleitoral para as autonómicas galegas.

Galiza e a urgência de umha verdadeira reforma ortográfica

Leio nas páginas do Galicia Confidencial umha informaçom sobre os problemas e riscos para o galego na era digital, feita a partir de um estudo realizado por investigadoras galegas para umha instituiçom europeia.

Euro 2012: Galegos de condiçom ou macacos de repetiçom?

Assistindo ao jogo de ontem entre Portugal e Espanha, nas meias-finais do Euro 2012, foi curioso dar umha vista de olhos aos apelidos ou sobrenomes dos jogadores de ambas equipas.

Autocensura lingüística

Há poucos dias, um companheiro falava-me do caso que lhe aconteceu como representante de umha entidade ecologista, quando tivo que renunciar a ser entrevistado num canal televisivo espanhol por se negar a deixar fora o seu idioma, que é o de todas e todos nós: o galego.

Prémios para a intelectualidade orgánica galega

Leio no portal Galizalivre umha interessante matéria que informa sobre umha nova mostra de submissom ao poder por parte de artistas e intelectuais do nosso país, eleitos polo governo do PP como ganhadores da última ediçom dos Prémios da Cultura Galega.