O negocio que ocultan os grandes concertos musicais: entre a experiencia única e o "sablazo monumental"

Os prezos dinámicos e as entradas dos concertos incrementaronse case un 40% desde a pandemia. En 2023 o 36% dos consumidores deixou de asistir a eventos musicais polo alto custo do prezo das entradas. Agora, os concertos son "experiencias inmersivas" para captar público que pague máis.

Por Galicia Confidencial | Compostela | 05/10/2024 | Actualizada ás 13:00

Comparte esta noticia

Os irmáns Gallagher darán a súa primeira xira internacional despois de anos separados. A volta de Oasis foi unha alegría e unha odisea para moitos dos fans interesados en asistir aos seus concertos. Desde eternas colas en liña para comprar as entradas ao aumento exponencial do valor destas, debido a que o prezo variaba en función da demanda existente, pasando de 130 euros iniciais a 350 euros

Luis Fonsi nun dos seus últimos concertos
Luis Fonsi nun dos seus últimos concertos | Fonte: Instagram

segundo datos do IV Observatorio Ticketmaster, unha das principais compañías do mundo en venda de entradas, o 2023 vendéronse un 48 % máis de entradas en España que o ano anterior. Oasis ou Taylor Swift son algúns dos exemplos de artistas que utilizan os prezos dinámicos na venda de entradas en liña... Pero que hai detrás da organización destes megaconcertos?.

"Tras a pandemia, houbo un aumento significativo da asistencia a eventos e o desexo de vivir experiencias únicas, ante isto, promotores e artistas aplican estratexias como os prezos dinámicos, que se aplican sobre todo en eventos con alta demanda", explica Carlos Moreno, profesor colaborador nos Estudos de Ciencias da Información e da Comunicación da Universitat Oberta de Catalunya (UOC).  

As queixas dos fans foron moitas. O Reino Unido e a Unión Europea actuaron o e traballan en novas regras para controlar os prezos dinámicos da venda de entradas en liña. "Poderíase considerar como unha práctica abusiva, xa que algunhas plataformas poderían estar a infrinxir a normativa de competencia e de protección ao consumidor, ao non proporcionar suficiente información sobre como se fixan os prezos", explica Jordi Moguel, profesor dos Estudos de Dereito e Ciencia Política da UOC, experto en dereito do consumidor.

ABUSOS CONTRA O CONSUMIDOR

Os posibles actos ilícitos destas plataformas céntranse en dúas áreas crave, segundo Moguel. En primeiro lugar, "como empresa con posible poder dominante no mercado, está suxeita á normativa de defensa da competencia, que prohibe abusos como a fixación de prezos ou a discriminación entre consumidores". En segundo lugar, as súas prácticas poderían considerarse desleais baixo a Lei de Competencia Desleal, por exemplo, "se discriminan entre usuarios ao ofrecer prezos diferentes sen informar adecuadamente ou se manipulan o comportamento dos consumidores mediante longas esperas e aumentos de prezos, o que xera frustración e decisións de compra impulsivas", comenta o experto. A falta da nova normativa da Unión Europea (UE) neste ámbito, non existe unha normativa nin en España nin na UE que regule directamente os prezos dinámicos, o cal pode xerar incerteza nos consumidores.

Concerto de Delaporte no FIV de Vilalba de 2023. FIV VILALBA - Arquivo
Concerto de Delaporte no FIV de Vilalba de 2023. FIV VILALBA - Arquivo

Ambos os expertos coinciden en que o modelo de prezos dinámicos transformou a experiencia de compra. Moreno destaca que antes os consumidores enfrontábanse a longas filas físicas para conseguir entradas, mentres que hoxe "o reto é refrescar a páxina web constantemente, competindo en colas virtuais por conseguir un boleto antes de que se esgoten". Este fenómeno, ligado ao fenómeno de "sold out", intensifica a sensación de exclusividade e pertenza a un evento único, algo que as estratexias de mercadotecnia actuais explotan ao máximo. Precisamente, segundo datos de Ticketmaster, a subida de prezos é máis que unha sensación; a entrada media encareceuse un 38 %, até os 80 euros fronte aos 58 de só un ano antes.

PROTOCOLOS MÁIS ESTRICTOS

"As novas normativas europeas, como o Regulamento de Servizos Dixitais, poderían obrigar ás plataformas a ser máis transparentes, informando adecuadamente aos consumidores sobre os factores que inflúen na fluctuación dos prezos e limitando os incrementos inxustificados", suxire Moguel. Por exemplo, propón esixir que se informe adecuadamente aos usuarios acerca dos factores que inflúen na actualización de prezos, elaborar protocolos de actuación para reducir ao máximo os erros de conexión ou as longas esperas, ou non incrementar o prezo máis aló dunha porcentaxe en relación co prezo de venda esixido polo organizador.

Moguel expón que unha regulación máis estrita podería ser o camiño para evitar abusos e garantir unha maior protección ao consumidor, mencionando precedentes como a Sae of Tickets Act en Irlanda, que regula o mercado de revenda e que podería estenderse para abordar os prezos dinámicos no futuro.

"NON VOU A UN CONCERTO, VOU A UNHA EXPERIENCIA"

"Os concertos xa non son só experiencias musicais, senón que se configuran como experiencias inmersivas; isto, á súa vez, xera unha maior disposición dos asistentes a pagar prezos máis altos por espectáculos que ofrecen experiencias únicas e memorables, o que tamén se reflectiu no aumento de prezos", explica Moreno.

Desde C. Boureo a Coldplay, pasando por Taylor Swift, non son só concertos, son experiencias que se enriquecen a base de pulseiras luminosas, o merchandising do evento, os artistas invitados, as luces ou a pirotecnia. Moreno advirte que, ante estas expectativas vinculadas a un maior gasto, o asistente deberá sentir que valeu a pena e será máis intolerante se considera que os servizos relacionados (restauración, aseos, seguridade, transporte, etc.) non estiveron á altura. O incremento dos prezos e a falta de regulacións claras ao redor dos prezos dinámicos fan que algúns fans non poidan permitirse asistir aos eventos debido ao alto custo das entradas.

Segundo Ticketmaster, no ano 2023 o 36% dos consumidores deixou de asistir polo alto custo do prezo das entradas. Outros motivos incluíron a falta de interese no evento (23 %), a falta de tempo (21 %) e o esgotamento de entradas (20 %). "Pode producirse que o público con menor poder adquisitivo deixe de asistir con tanta frecuencia ou opte por alternativas gratuítas, como poden ser concertos dentro de actos multitudinarios en grandes cidades", engade Moreno nesta liña.

Mentres os promotores buscan maximizar ingresos a través de estratexias innovadoras, os consumidores reclaman unha maior transparencia e protección. As normativas europeas serán clave para equilibrar os intereses de ambas as partes e asegurar unha contorna xusta e accesible para todos.

O público durante o concerto da banda de música Pantera, no Resurrection Fest, a 29 de xuño de 2023, en Viveiro
O público durante o concerto da banda de música Pantera, no Resurrection Fest, a 29 de xuño de 2023, en Viveiro | Fonte: Carlos Castro - Arquivo
Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Comenta