Expertos en adiccións ven necesario poñer "regras" no uso de Internet e xogos en liña

A dermatoscopia, expón a organización, é unha técnica de exame clínico 'in vivo', non invasiva, que utiliza un sistema con luz incidente fundamentalmente polarizada.

Por E.P. | SANTIAGO DE COMPOSTELA | 18/05/2019 | Actualizada ás 12:49

Comparte esta noticia

Psicólogos clínicos avogan por pór "regras" aos menores en relación ao uso de Internet, as redes sociais ou os xogos en liña para previr posibles adiccións por parte dos mozos. De feito, a próxima edición da Estratexia Galega de Adiccións incluirá medidas específicas para reducir o problema do xogo patolóxico e os relacionados co uso de Internet e o TIC, segundo explicou a Europa Press a Consellería de Sanidade.

Sobre o considerado xogo patolóxico, o psicólogo clínico da Unidade de Trastornos Adictivos da Xerencia de Xestión Integrada da Coruña, Manuel Lage Muiños, alerta do risco das apostas deportivas. Así, afirma que vai ser un "problema importante no futuro" polos casos que están a chegar xa de maiores de 18 anos.

Segundo datos da Consellería de Sanidade, que conta cun sistema propio de información de condutas de risco (SICRI), a prevalencia do xogo patolóxico en poboación galega maior de 15 anos en 2017 era do 1,6% (0,4% xogadores patolóxicos e os 12% xogadores en situación de risco). "A prevalencia para o grupo de idade de 16 a 24 anos sería do 2,5%", apuntan desde o departamento autonómico.

Na actualidade, en Galicia hai 21 unidades que atenden a pacientes con trastornos adictivos, entre eles a ludopatía. En 2017, o 1,6% dos pacientes atendidos presentaban como diagnóstico principal esta adicción. E é que, anualmente, unhas 300 persoas reciben axuda na rede galega de asistencia por problemas co xogo.

Para previr estes casos, dentro do plan anual de formación das adiccións comportamentales, o Sergas imparte cursos para identificar trastornos de conduta emerxentes en poboación infanto-xuvenil, xunto con actividades preventivas da adicción ao xogo.

ABORDAXE

Por outra banda, a Consellería de Sanidade afirma que existe "unha preocupación crecente polo aumento do uso 'patolóxico' de Internet, os medios dixitais e as redes sociais". "Así como o papel das novas tecnoloxías como potenciadoras doutras condutas adictivas, especialmente dos xogos de aposta e o xogo en liña entre adolescentes".

Neste sentido, lembra que a estratexia nacional de adiccións 2017-2024 inclúe á abordaxe de adiccións sen sustancia ou comportamentales, con especial énfase no xogo de aposta (presencial e en liña), pero tamén de videoxogos e outras adiccións a través de novas tecnoloxías. Ademais, este ano a Xunta incorporou ao colectivo de menores e a problemática de adiccións emerxentes como obxecto de programas subvencionables por parte da Consellería e que levan a cabo entidades como Cruz Vermella.

INCIDENCIA

Con todo, de acordo con datos facilitados pola Consellería de Sanidade, a enquisa nacional sobre o uso de drogas en ensinos secundarios en España indicaba en 2012 que o 1,7% dos mozos de 14 a 18 anos xogaban diñeiro "case todos os días" en xogos en liña e máquinas comecartos. Esta porcentaxe diminuíu case un 30% (ata o 1,2%), en 2014.

En 2016, "a prevalencia mantíñase estable, o 1,5% dos mozos desta idade afirmaba xogar diñeiro en Internet entre 5 e 7 días por semana", indicaron. "No entanto, hai datos que sinalan que a porcentaxe de persoas que teñen problemas co xogo é menor hoxe que fai 15 ou 20 anos", engadiron.

APOSTAS DEPORTIVAS

Pola súa banda, o psicólogo clínico Manuel Lage Muiños, afirma que si constatan "un aumento das adiccións". "Máis que aos aparellos ás redes -sociais-- e ao uso das redes", precisa. Sobre as persoas que chegan a esta Unidade en relación a "adiccións sen sustancia" engade que "o camiño adoita ser o médico de Atención Primaria, pero tamén poden solicitalo as unidades de Saúde Mental". En canto ao seu perfil, explica que adoitan ter entre 18 e 35 anos e ser "estudantes ou persoas sen unha ocupación ou un traballo continuado".

Por outra banda, aclara que, á marxe dalgún caso de "mozas 'enganchadas' a redes sociais como Facebook ou Instagram", a maioría dos que tratan son homes e por unha problemática relacionada cos xogos en liña e apostas deportivas. "O xogo en liña como o póker ou as apostas deportivas, increméntanse a unha velocidade alarmante", sinala este especialista, que lembra que "en 2016, segundo a Fundación de Axuda contra a Drogadicción, en España gastamos 36 millóns en xogos de azar".

COMUNICACIÓN COS FILLOS

Mentres, sobre os problemas que pode xerar o uso ou abuso por parte de mozos menores de 18 anos tanto dos aparellos tecnolóxicos como as redes sociais, insiste na importancia de que haxa "comunicación" entre pais e fillos. Respecto diso, admite que na actualidade hai por parte dos proxenitores "dificultade para controlalos, pero, sobre todo, para saber guialos". "Nun adolescente, o cerebro non está formado do todo, cuano máis novo, máis inmaturo e a impulsividad é un factor determinante", explica.

Por iso, apela á importancia de "pór regras", entre as que cita limitar o uso de dispositivos como os móbiles. "Non se trata de prohibir, senón de repartir dunha forma sensata o acceso a eses dispositivos e que se compartan actividades". De leste mesmo criterio, é Maite Lage, psicóloga clínica da Asociación Cidadá de Loita contra a Droga da Coruña (Aclad). "Prohibicións nunca, máis comunicación", resume, sen descartar que se estableza "máis control" a idades temperás. "E logo vas soltando", engade para incidir en que o importante é explicar aos mozos os riscos que leva un abuso de Internet ou as redes sociais.

De feito, sobre os talleres que Aclad desenvolve en centros educativos, afirma que os menores "se dan conta de que fan un abuso e pregúntanche se terán dependencia". Por iso, asegura que neles se lles fala dos riscos. Tamén explica que a esta asociación chegan pais de menores de 13 ou 14 anos que buscan "pautas" polo medo a que os seus fillos se "enganchen" a xogos de computador ou ao móbil.

Xogando a Fortnite / Miguel Núñez Xogando ao videoxogo Fortnite / Miguel Núñez
Xogando a Fortnite / Miguel Núñez Xogando ao videoxogo Fortnite / Miguel Núñez

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Comenta