Por E.P. | A CORUÑA | 04/12/2021 | Actualizada ás 17:22
A exposición 'Untold stories', formada por máis de 160 instantáneas e que aterra na Coruña da man de Marta Ortega --próxima presidenta de Inditex--, repasa desde este sábado as 'historias non contadas' que se esconden tras o obxectivo do fotógrafo de moda Peter Lindbergh, alcumado 'o poeta do imperfecto' pola naturalidade e "brutalidade" das súas imaxes.
A mostra, que abre ao público este sábado 4 de decembro no herculino Peirao da Batería, nun espazo especificamente rehabilitado para iso pola arquitecta Elsa Urquijo, divídese en tres capítulos. Ademais, conta con dúas instalacións a gran escala que "ofrecen unha perspectiva nova e sorprendente".
Todas as imaxes foron escollidas polo propio fotógrafo, alcumado "o poeta do imperfecto" pola naturalidade, realidade e mesmo "brutalidade" que reflicten as súas instantáneas. Lindbergh non chegou a ver a mostra --faleceu en 2019--, pero o seu fillo e director da Lindbergh Foundation, Benjamin Lindbergh, asegurou a Europa Press que esta é "a maior mostra, a máis persoal e íntima" que se realizou do traballo do seu pai.
A pesar de que como comentou Benjamin, ao seu pai non lle gustaba o concepto 'retrospectiva'; "soáballe a morto", 'Untold stories' repasa a vasta obra dun home que "pretendía ir máis aló da imaxe", mesmo da moda, para transmitir a realidade, "a historia", que escondía o instante que capturaba co seu obxectivo.
EXPOSICIÓN EN TRES ACTOS
Así, a instalación de apertura, 'Manifest', inclúe impresións en papel pintado a gran escala dun total de 24 fotografías que representan "o corazón" da súa obra, "o modo en que Linbergh entendía a fotografía de moda: como medio e non como fin".
A continuación atópase a sección central da exposición, con obras "clave" na súa traxectoria como a serie de fotografías da modelo Naomi Campbell, realizadas en Eivissa no ano 2000; a fotografía coa que se estreou no calendario Pirelli -co que chegou a colaborar ata en tres ocasiones--; retratos de supermodelos como Linda Evanxelista -á que recomendou cortarse o pelo-- ou Helen Christensen, e personaxes españois como Antonio Banderas -o único home en toda a exposición-- ou Penélope Cruz.
Aínda que Lindbergh buscaba "retratar a casualidade", "nada é casual nesta mostra". Nin sequera o cristal que protexe as imaxes, que reflicte a quen as observa para incidir na interpretación, propia e libre, que cada un faga das fotografías.
A mostra péchase cunha instalación cinematográfica, 'Testament' (2013), inédita ata o momento, na que o fotógrafo fai unha alegación á empatía e a liberdade, "defendendo que todos nacemos inocentes" e que é a propia vida a que conduce ás persoas a executar determinados actos. A película, rodada a través dun espello, mostra a expresión do reo Elmer Carrol, condenado á morte en Florida. Vai acompañada ademais dunha carta manuscrita do propio Lindbergh, na que reflexiona sobre a bondade e o destino das persoas.
NATURALIDADE EN BRANCO E NEGRO
Esta instalación profunda nun dos aspectos que caracterizaron ao fotógrafo polaco, considerado un dos máis influentes do panorama contemporáneo: a realidade e a obxectividade; a naturalidade fronte ao impostado.
É por este motivo que o artista se decantou "case sempre" --fóra dun par de fotografías-- por imaxes en branco e negro, posto que a cor "enturbaba" a historia que quería contar. Ao longo da mostra, o visitante coñecerá a pegada que deixou no artista a súa infancia na conca do Ruhr, a súa paixón polo expresionismo alemán ou a súa obsesión coa ciencia ficción.
A exposición --que pretende recrear a orixinal de Dusselforf-- complétase á súa vez coa publicación de dous libros. Por unha banda, a reedición de 'Untold stories', de Taschen, con motivo da inauguración da mostra na cidade herculina; e por outro, a publicación de 'Raw Beauty', escrito por Michael Benson e composto por 22 entrevistas con distintas personalidades retratadas polo polaco. Inclúe ademais a poesía e as fotografías de paisaxes do artista galego Manuel Vilariño.
Algúns testemuños dos que desfilaron por diante do obxectivo de Lindbergh aparecen recollidos en paneis á entrada da exposición, onde a actriz Penélope Cruz afirma, por exemplo, que "Peter sabía como fotografar a unha muller. Case podes asomarte á alma da persoa que está a fotografar... Non hai nada finxido".
MARTA ORTEGA E A CORUÑA
Durante a súa carreira, Lindbergh retratou a algúns dos rostros máis coñecidos da industria da moda e do mundo da cultura; tamén á herdeira de Inditex, á que o unía unha forte amizade marcada pola "xenerosidade", en palabras do fillo do fotógrafo.
A filla de Amancio Ortega, á que o artista inmortalizó o día da súa voda, é unha das principais responsables de que 'Untold stories' chegase á Coruña, cidade que Peter Lindbergh coñeceu en 2018 e que o atrapou pola súa "atmosfera gris, o seu clima sombrío e a súa estética industrial", similares á rexión do Ruhr na que se criou.
A exposición poderá visitarse gratuitamente ata o 28 de febreiro do próximo ano e conta ademais cunha cafetaría e tenda, onde poden adquirirse os libros editados para a mostra, así como outros produtos conmemorativos como bolsas de tea ou marcapáginas.
Se tes problemas ou suxestións escribe a webmaster@galiciaconfidencial.com indicando: sistema operativo, navegador (e versións).
Agradecemos a túa colaboración.