'Sanidade Mediaverso', unha plataforma en liña para promover estilos de vida saudables mediante xogos e realidade virtual

Por Europa Press / Redacción | SANTIAGO | 12/01/2024 | Actualizada ás 14:54

Comparte esta noticia

O conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, participou este venres na Cidade da Cultura na presentación da nova plataforma tecnolóxica Sanidade Mediaverso, coa que a Xunta busca "promover estilos de vida saudables" entre a poboación galega con axuda da tecnoloxía máis recente como a realidade virtual ou aumentada.

Segundo explicou, a nova plataforma, que se insere dentro do Plan Obesidade Zero, estrutúrase ao redor de catro grandes eixos que teñen por obxectivo "contribuír ao mantemento dunha boa saúde entre os galegos e galegas". Concretamente, a alimentación saudable, a realización de actividade física, o coidado do benestar emocional e a prevención de condutas adictivas.

Ao redor destas áreas, a plataforma ofrece recursos dixitais, audiovisuais, aplicacións, xogos e programas de realidade aumentada e virtual, "nos que se achegan solucións para alcanzar un estado de saúde óptimo, e cuxas destinatarias son persoas de todas as idades". O titular do departamento sanitario da Xunta destacou o "carácter integral" da plataforma "ao abordar o coidado da saúde desde diferentes perspectivas", que inciden no tanto no ámbito do benestar físico, como no do emocional".

Na presentación tamén participaron a directora xeral de Saúde Pública, Carmen Durán; a subdirectora xeral de Programas de fomento de estilos de vida saudables, Silvia Suárez Luque; e o subdirector xeral de Sistemas e tecnoloxías dá información, Benigno Rosón. Eles foron os que detallaron o funcionamento da plataforma, que porá a disposición dos usuarios un planificador de comidas con menús equilibrados para oito semanas, e no que tamén se achegará a lista da compra necesaria, e as receitas para elaborar o seu respectivo menú.

Así mesmo, "e co obxectivo de alcanzar unha boa condición física e reducir o sedentarismo", a plataforma contará coas aplicacións móbiles activar-t e Camiña; vídeos con exercicios para realizar de maneira individual ou coa familia; a aplicación de realidade virtual EnMovemento, ademais de cursos formativos e consellos sobre a práctica do exercicio físico.

O terceiro dos alicerces é o benestar emocional, a saúde mental e o coidado do soño. Achegaranse diversos cursos con técnicas destinadas á redución da tensión, pílulas audiovisuais de mindfulness ou recursos para levar a cabo unha xestión emocional idónea. Por último, "e co ánimo de reforzar a prevención sobre o consumo de sustancias aditivas ou o tabaquismo", a nova plataforma incluirá unidades didácticas para evitar o inicio do seu consumo, e tamén para axudar ao cesamento destes hábitos nocivos para a saúde.

Destaca neste eixo o xogo de realidade virtual para mozas no que deberán tomar decisións en base a unha historia que se lles propón, ir a unha festa con amigos (beber ou non beber, por exemplo). O obxectivo é que se utilice en centros educativos e organizacións que tratan adiccións para debater a continuación sobre as decisións dos xogadores.

Ademais, moitos destes servizos sincronizaranse coa plataforma médica Share e estarán dispoñibles en Sergas Móbil para que a cidadanía teña un acceso máis fácil e para que os profesionais sanitarios poidan facer uso dos mesmos. Este proxecto foi desenvolvido pola UTE BiGXoia e promovido pola Consellería de Sanidade. Financiouse integramente con fondos europeos no marco do eixo REACT-UE do programa operativo FEDER Galicia 2014-2020.

Sendeirista facendo unha ruta de sendeirismo
Sendeirista facendo unha ruta de sendeirismo | Fonte: EP - Arquivo

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Comenta