Gloria Lago denuncia que a Xunta prohibe o uso do español nun concurso de debate dirixido aos mozos

“El gallego es por decreto la única lengua de la administración educativa en Galicia”, lamenta a presidenta de Galicia Bilingüe.

Por Galicia Confidencial | Vigo | 26/01/2018 | Actualizada ás 08:30

Comparte esta noticia

A presidenta de Galicia Bilingüe e impulsora da plataforma “Hablemos Español”, Gloria Lago, denuncia que o concurso impulsado pola Xunta de Galicia 'Parlamento Xove', dirixido ao alumnado de 3º e 4º de ESO, e 1º e 2º de Bacharelato de calquera centro de ensino de Galicia, prohibe o uso do español.

Gloria Lago, presidenta de Galicia Bilingüe
Gloria Lago, presidenta de Galicia Bilingüe

A activista a prol do español asegura que nas bases deste concurso estipulase que o galego será a lingua deste concurso. “No solo se excluye el español del concurso de oratoria, trasladando el mensaje de que no es una lengua adecuada para usar en el Parlamento de Galicia (ningún parlamentario lo usa en el hemiciclo), sino que los alumnos hispanohablantes, que son mayoría, compiten con el resto de chicos y chicas, a los que sí se les permite utilizar su lengua materna y habitual”, denuncia.

Ademais, critica que non haxa unha versión en español das bases deste concurso. E, ademais, denuncia que tampouco se atope “una palabra en español” na información do concurso 'A Xuventude crea', co que a Xunta de Galicia potencia e premia a creatividade entre os mozos galegos. “También en este concurso se prohíbe el uso del español en todas las especialidades en las que se usa el lenguje escrito u oral: teatro, graffiti, comic, videocreación, relato breve, y poesía”, engade.

"EL ESPAÑOL ESTÁ PROHIBIDO"

Lago, coñecida pola súa actitude en contra da promoción do galego e impulsora de grandes manifestacións durante a época do bipartito á que asistiron destacados dirixentes do PP como Ana Pastor –actual presidenta do Parlamento español--, entre outros, critica que en Galicia, “el español está prohibido en Primaria y ESO en todas las asignaturas con más peso lingüístico”. Refírese a Ciencias Naturais, Ciencias Sociais, Xeografía, Historia, Bioloxía e Xeoloxía. 

Gloria Lago, de Galicia Bilingüe, saúda ao ex conselleiro de Educación, Jesús Vázquez
Gloria Lago, de Galicia Bilingüe, saúda ao ex conselleiro de Educación, Jesús Vázquez | Fonte: seioque.com

“Solo son obligatorias en gallego Tecnología, Física y Química y Matemáticas. También está prohibido en boletines de calificaciones, comunicaciones a los alumnos, y a los padres”, asegura ao tempo que insiste en que “el gallego es por decreto la única lengua de la administración educativa en Galicia”.

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Comenta
Comentarios 40 comentarios

13 nostrus

Galicia Bilingüe es una organizacion que lucha para que las personas usen la lengua oficial que prefieran, por lo que los ofrecidos y devotos a la lengua gallega no teneis ningún problema y podreis seguir siendo devotos y ofrecidos, pero los que usamos la lengua oficial que nos da la gana y porque nos da la gana, tambien reclamamos los mismos derechos, sin tener porque compartir credo y creencias con los que estan ofrecidos a una lengua. Los intolerantes y fascistoides fanatizados con que los demas tengamos vuestras creencias y supersticiones lo teneis crudo porque no vamos haceros caso.

1 Cubismo

Yo quiero hablar gallego en madrid y que en madrid me den los documentos en gallego pero los nazis fascistas es pañoles no me dejan por cierto bilingue significa dos leguas pero vositros solo defendeis una muy ciherentes no soys

2 Terras de Montes

Diso nada, é unha organización "política" escorada cara á dereita que o único que busca é ideoloxizar no nacionalismo español e favorecer determinadas posicións partidistas. Non hai que ver máis que a actividade da señora Lago (é ela quen leva isto de maneira persoal, é unha organización case unipersoal) nas redes sociais: sempre difunde noticias de medios e autores ultras como Hermann Tertsch, Sostres, Luís del Pino e elementos parecidos e medios como La Gaceta, OK Diario, ABC e medios dixitais ultras varios. É moi evidente a súa fanatización, que vai en aumento sobre todo dende que explotou o tema catalán. Só ataca os partidos nacionalistas periféricos, Podemos e Psoe e oculta e mesmo dá pábulo a manipulacións periodísticas.

12 GB forever

Ladran, luego cabalgamos (Cervantes)

1 Cipollina en Tabarrarnia

Mira que non coñecer nin aos clásicos e andar a nos adoutrinar ao resto que si os coñecemos xa dá que pensar: https://blogs.20minutos.es/yaestael... https://es.wikiquote.org/wiki/Citas...

11 anonimo

Fomentando "lenguas" de chichinabo, además que mantener la trama clientelar de chiringuitos y puestos de trabajo artificiosos, se puede manipular con más facilidad a la gente al sumirla en el atraso y la ignorancia. Eso sí, luego se les hace la pelota conque hablan una lengua maravillosa, con un montón de posibilidades y demás paridas, que los más pobres se creen. Así nos va, España es el único país del mundo en el que no puedes estudiar en la lengua oficial que elijas.

1 Chichinaba de Tabarrarnia

Que biba la toleranzia!

2 teutonio

Vaite pra Luxemburgo burriqueira!, tan ricos e impoñéndolles o luxemburgués á rapaciada

10 Sociologa afeccionada

E se nos cantase Caballero unha panxoliña en trilingue para tranquilizar os animos?

9 EU SON ARIO

a pezuñas de expaña ven de familia IRMAOS LAGO QUE VENDIAN O METILICO POR AHI ADIANTE DEIXANDO A XENTE CEGA OU MORTA, alguns no mes de xuño atopabanse mal, atopabanse mareados despois de beber un groliño de coñac e saian a fiestra e enton comenzaban a ver como caia a neve en pleno mes de xuño caia algo branco, e despois xa quedaron cegos para a toda a vida... desta xente veu a pezuñas de viva expaña e demais merderio, ista si que ten complexos, a traidora a Galiza... anda e marcha da galiza vai para mandriles extúpida, extúpida e extúpida!!!!