Por E.P. | SANTIAGO DE COMPOSTELA | 25/03/2018 | Actualizada ás 11:10
O Consello da Cultura Galega (CCG) conclúe que as mulleres galegas están "clara e completamente nas marxes da creación" e do recoñecemento. Así figura no informe de máis de 450 páxinas do CCG que radiografía a situación do sector --encargado pola Xunta de cara á elaboración da Estratexia da Cultura Galega 2021--, no que se dedica un apartado a analizar a situación da muller na cultura.
Deste xeito, reflíctese que a situación de "infravaloración" que "xa de seu sofre" o ámbito cultural galego acentúase no caso do sexo feminino, unha problemática que "vense arrastrando desde fai polo menos dez anos nos que apenas houbo cambios". Neste sentido, o informe expón que "isto non significa que non haxa creación", senón que a muller "está presente en todos os ámbitos", pero desprazada "na falta de recoñecemento".
"Está a facerse un esforzo en todos os ámbitos, pero hai unha especie de arañeira que impide esa falta de posta en valor global", apunta a 'Diagnose da Cultura Galega. Datos para unha estratexia cultural non século XXI'. E é que o Consello da Cultura Galega reflexiona sobre que "o que sucede na cultura non é diferente do que pasa na ciencia ou en calquera outro campo".
"POLARIZACIÓN"
Esta análise sinala que a muller na cultura galega continúa nun "segundo plano", pois "cando ten recoñecemento" prodúcese "dunha parte da sociedade que xa está concienciada da importancia do feminismo ou de xénero, pero non da sociedade en xeral".
Aquí, percibe "certa polarización", pois mentres "as que están moi concienciadas" poñen en valor a creación en feminino, en cambio esa creación "non se recoñece ou valora por igual que a dos homes". "Aquilo que se fai en feminino ten valoración para o feminino, pero non de forma universal, unha sorte de trampa que as mulleres non foron capaces de romper nos últimos anos", advirte o informe.
Para exemplificalo apúntase que esta situación se resume "con só botar unha mirada ao número de exposicións feitas por mulleres que se programan no CGAC ou quen recolle os premios de cinema, teatro, etc".
ACTUACIÓNS TRANSVERSAIS
Ante esto, o CCG abre o debate de se as actuacións "terían que ser transversais e non só de acción positiva ou de accións específicas". Por iso, proponse que "se deben combinar ambas as formas: ser transversal e á vez establecer medidas específicas e de acción positiva porque a resistencia é moi grande".
Finalmente, avoga por que as administracións públicas "teñen que garantir" que as súas axudas "funcionan cun alto grao de transparencia e efectividade e promover a igualdade de oportunidades".
EMPREGO FEMININO NO SECTOR
Precisamente, esta falta de recoñecemento contrasta con como o emprego feminino cultural vai gañando peso, aínda que segue por baixo da porcentaxe masculina. Entre as mulleres ocupadas, por primeira vez no último lustro chegan ao 4% en 2017 (sobe fronte ao 3% de 2016) as que son profesionais da cultura e o espectáculo. Aínda que recortan distancia cos homes, están 1,4 puntos por baixo do sexo masculino (o 5,4%).
No ámbito das asociacións profesionais as diferenzas entre sexos é "relativamente pequeno", salvo excepcións. Con todo, os homes son maioría nas asociacións de actores, músicos, artistas plásticos e escritores.
Entre os creadores de dous sectores fundamentais como audiovisual e edición constátase unha presenza feminina inferior, así como unha cantidade menor de libros publicados e películas dirixidas. No ámbito das orquestras sinfónicas a presenza de homes é tamén maioritaria.
Pola súa banda, a área de cultura dos concellos galegos é responsabilidade das mulleres no 46% dos casos. Respecto ao profesorado de ensinos artísticos, o 76% dos docentes son mulleres.
Se tes problemas ou suxestións escribe a webmaster@galiciaconfidencial.com indicando: sistema operativo, navegador (e versións).
Agradecemos a túa colaboración.