Artigos de Carlos Morais

Fetiches e superstiçons no process catalám. Reflexons para o debate

Há uns dias um prezado camarada latinoamericano conversava comigo por whastApp sobre a situaçom do processo independentista catalám. Este dirigente dumha organizaçom revolucionária do país de Salvador Allende é Miguel Enríquez, dizia textualmente “Ouça, ao parecer o Estado espanhol tomou o controlo total da Catalunha?”. Eu respondim com um lacónico “Sim”. De imeditao voltou a perguntar, “E existem independentistas que saiam a pelejar?”. Perante o meu telegráfico “Nom”, afirmou “Que lamentável”. O meu novo “Sim” foi respondido com um “Bom, mas nom se enfade comigo, eu sou chileno, nom catalám”.

Que falta nos fas e quantas saudades tuas, camarada Justo de la Cueva!!

Texto encaminhado para dar leitura na despedida ao Justo de la Cueva em Otsoportillo [País Basco], 21 de maio de 2017.

Contra quem luitamos?, quem é o nosso verdadeiro inimigo?

Novamente Podemos logrou ocupar a centralidade da comunicaçom política mediante umha ingeniosa campanha contra o que definem como a “trama política, empresarial e mediática que tem saqueado Espanha”.

A guerra civil entre a pequena burguesia "podemita" nom é a nossa guerra

Afirmava numha reflexom publicada a finais de dezembro que o confronto entre os dous principais bandos da nova social-democracia populista eram "punhaladas internas polo poder".

Devemos escolher entre Obama/Hillary Clinton versus Donald Trump?

A campanha e resultado eleitoral das presidenciais nos Estados Unidos da América tem sido, e continua a ser, aproveitado pola maioria dos meios de comunicaçom da ditadura burguesa para apresentar o candidato vencedor como um perigo para os direitos e conquistas democráticas.

Podemos: mais que punhaladas internas polo poder

As grossas palavras da semana passada dérom passo ao insulto e à desqualificaçom entre as duas principais fraçons que desputam o poder no seio de Podemos.

Impunidade e apologia do terrorismo de Estado na TV

Ontem, coincidindo com o aniversário da constituiçom postfranquista vigorante o canal Telecinco -propriedade do grupo berlusconiano Mediaset e participado por Prisa-, iniciou a emisom da minisérie “El padre de Caín”, baseada no livro homónimo escrito por Rafael Vera, ex-Secretário de Estado para a “Segurança”.

Colômbia: Paz Sim, mas com justiça social e soberania nacional

Nom tinha pensado opinar muito sobre este tema, mas lendo o que pensa boa parte da “esquerda” deste país sobre os resultados de ontem na Colômbia, quero transmitir umhas reflexons de urgência.
Carlos Morais Carlos Morais nasceu em Mugueimes, Moinhos, na Baixa Límia, a 12 de maio de 1966. Licenciado e com estudos de doutoramento em Arte, Geografia e História pola Universidade de Compostela, tem publicado diversos trabalhos e ensaios de história, entre os quais destacamos A luita dos pisos, Ediciós do Castro, 1996; Crónica de Fonseca, Laiovento, 1996, assim como dúzias de artigos no Abrente, A Peneira, A Nosa Terra, Voz Própria, Política Operária, Insurreiçom, Tintimám, e em publicaçons digitais como Diário Liberdade, Galicia Confidencial, Sermos Galiza, Praza Pública, Odiário.info, Resistir.info, La Haine, Rebelion, Kaosenlared, Boltxe ou a Rosa Blindada, da que fai parte do Conselho assesor. Também tem publicado ensaios políticos em diversos livros coletivos: Para umha Galiza independente, Abrente Editora 2000; De Cabul a Bagdad. A guerra infinita, Dinossauro, 2003; 10 anos de imprensa comunista galega, Abrente Editora 2005; A Galiza do século XXI. Ensaios para a Revoluçom Galega, Abrente Editora 2007; Galiza em tinta vermelha, Abrente Editora 2008; Disparos vermelhos, Abrente Editora 2012. Foi secretário-geral de Primeira Linha entre dezembro de 1998 e novembro de 2014. É membro do Comité Executivo da Presidência Coletiva do Movimento Continental Bolivariano (MCB). Fundador de NÓS-Unidade Popular em junho de 2001, formou parte da sua direçom até a dissoluçom em maio de 2015. Na atualidade, fai parte da Direçom Nacional de Agora Galiza e do Comité Central de Primeira Linha.