Por Galicia Confidencial | Madrid | 20/09/2019 | Actualizada ás 14:19
Hablamos Español, unha entidade que defende do uso do castelán e que preside Gloria Lago, acaba de presentar un estudo no que denuncia que os libros de texto de lingua e literatura galega “adoctrinan” aos estudantes con mensaxes “nacionalistas”. Unha denuncia que se fai, curiosamente, contra un sistema educativo xestionado polo Partido Popular. Así, no informe se critica a presenza de textos de escritores “claramente nacionalistas” que nalgúns dos seus poemas, como no caso de Manuel María, ao que se lle adicou un Día das Letras Galegas, “llaman a defender el gallego a puñetazos, con la metralleta”.
Este “Primer Informe sobre adoctrinamiento de los libros de lengua de las CCAA bilingües” foi elaborado pola entidade Hablamos Español, coa colaboración de 12 profesores, e analizou algúns dos libros máis vendidos de Lingua e Literatura do nivel de 4º de ESO e de 2º de Bacharelato utilizados nos sistemas educativos de Cataluña, Balares, Galicia, País Vasco e Comunidade Valenciana, para impartir as materias de catalán, galego, euskera e valenciano. O seu obxectivo é “demostrar el adoctrinamiento en los libros de texto de Lengua y Literatura de los escolares”.
E segundo esta entidade de defensa do español, o resultado do estudo pon de manifesto que “no sólo existe pelibro de adoctrinamiento en materias de Geografía e Historia”, senón tamén nos libros de lingua e literatura dos distintos idiomas que se falan no estado, agás o castelán. En Galicia, os libros analizados foron os de Anaya e Xerais “por ser muy utilizados en los centros de enseñanza de Galicia”
Hablamos Español denuncia a “repetición de conceptos y expresiones de innegable significado nacionalista, tratadas con una carga de valoración positiva, asociándose a imágenes conceptuales como libertad, democracia, integración, respeto y otros similares”, mentres que o idioma español e o español preséntase como “antipático, despreciable, foráneo, ditatorial, represivo e incluso culturalmente irrelevante o coma si no tuviese presencia histórica en el territorio autonómico”.
Tamén critica que se utilicen nos exemplos pedagóxicos textos de autores de “dispar calidad literaria, pero todos ellos con el elemento común de un claro posicionamiento ideológico o militancia en el campo nacionalista, relegando a los autores cuya obra principal se ha desarrollado en lengua española o se han significado por ser contrarios al nacionalismo”.
“DEFENDER EL GALLEGO A PUÑETAZOS, CON LA METRALLETA”
Entre estes autores sitúan a Otero Pedrayo, Vicente Risco, Ánxel Fole, Celso Emilio Ferreiro ou Álvaro Cunqueiro -- “del que no se menciona su posición política de derechas”--, pero tamén a outros como María Xosé Queizán, Méndez Ferrín, -- “detenido por pertenencia a banda armada, en el franquismo, y ya en democracia, pero eso no se menciona”, Manuel María --”su poema más famoso dice que hay que defender el gallego a puñetazos, con la metralleta” ou Manuel Rivas e o actual presidente da RAG, Víctor Freixanes -- “con textos que caen en un victimismo propio del nacionalismo lingüistico”.
O informe tamén critica duramente a presencia neste texto de “Sempre en Galiza”, de Castelao, que, di, “es considerado la biblia del nacionalismo gallego”. “Se indica que el castellano es ajeno a Galicia y es el gallego la lengua propia a la que el individuo gallego debe su existencia. Se indica, además, que el idioma impuesto no lo logro matarlo pero sí degradarlo”, recolle.
Tamén denuncia que se usan “criterios educativos que tienden a desprestigiar el uso del español, que se considera lengua ajena e impuesta por la fuerza, frente a la lengua cooficial, que se considera propia y adecuada para utilizarse como medio de expresión de todo aquel que se considere buen catalán, gallego, valenciano, balear o vasco”. Neste sentido asegura que “la palabra gallego, que en un solo libro aparece 200 veces”, tendo en conta que os libros son de lingua e literatura galegas, e non lingua ou literatura españolas.
ENTIDADES E MEDIOS EN GALEGO
Curioso é o tratamento que se lle dá a entidades e medios galegos, entre eles, a Irmandade da Sanidade Galega, á iniciativa Vitaminas para o Galego ou o propio Galicia Confidencial. “El agrarismo, Las Irmandades da Fala y el Seminario de Estudos Galegos Asociaciones y prensa radical siempre aparecen como algo positivo. Se alude a la Irmandade da Sanidade Galega y se explica el valor del gallego para fortalecer el galleguismo y el “humanismo” dentro de la sanidad. De igual modo la prensa nacionalista es la buena. Así aparecen el los libros textos del periódico nacionalista Praza, de Galicia Confidencial y el del BNG, Sermos Galiza, con su dirección web. Se completa con una propuesta de trabajo en Quien no habla gallego padece prejucios”.
Ademais analizan un texto de “Vitaminas para o galego” no que “se invita al estudiante a analizar la necesidad de ayudas que requiere el gallego, la importancia de los medios en este sentido pues “prestigian” la lengua. Pero se evita referirse a España y es sustituido por el término Península Ibérica. Se omite constantemente que en Galicia existan dos lenguas y que una de ellas sea el castellano”.
“El DESCENSO DE GALLEGOHABLANTES”
Este informe de Hablamos Español tamén suliña que “de forma machacona se transmite al alumnado que si su lengua es el español tienen un déficit de identidad, son víctimas de prejucios y están actuando de forma perniciosa, ellos por no hablar la lengua y sus padres por no habérsela transmitido”. “Sobre las causas del descenso de gallegohablantes indican que muchos padres gallegohablantes educan a sus hijos en castellano, lo que resulta muy perjudicial para nuestra lengua”, asegura.
Finalmente, esta entidade considera que “contemplar nuestra diversidad cultural y lingüística como un instrumento político al servicio de las ideologías nacionalistas constituye una lacra que pone en peligro la convivencia democrática de los españoles” e que estes libros de texto “manipulan las conciencias y mentes de nuestros jóvenes”.
Por iso, fan un chamamento a “padres, alumnos y a todos los españoles” para que “se movilicen y exijan a aquellos que tienen en sus manos la potestad legislativa y/o ejecutiva un pacto de Estado, que expulse el adoctrinamiento de los libros de texto de nuestros jóvenes.
Se tes problemas ou suxestións escribe a webmaster@galiciaconfidencial.com indicando: sistema operativo, navegador (e versións).
Agradecemos a túa colaboración.