"As enquisas infravaloraron sistematicamente ao PPdeG"

Que leva a Carlos Neira, consultor especializado en enquisas, a dicir que non se dan as condicións para un cambio na Xunta? GC charla co consultor para tratar de deitar luz sobre algúns mitos demoscópicos, como que a baixa participación sempre favorece á dereita.

Por Walter Burns | Santiago | 11/10/2012 | Actualizada ás 08:00

Comparte esta noticia

Carlos Neira Cortizas é unha das persoas que máis sabe sobre barómetros electorais no país. Ademais de traballar uns anos facéndoos para Sondaxe e outras consultoras, leva máis dun lustro avaliando enquisas no seu blogue Calidonia, no que vai diseccionando os sucesivos estudos desta precampaña e debullando a súa fiabilidade.

Carlos Neira Cortizas nunha imaxe do Consello da Cultura Galega
Carlos Neira Cortizas nunha imaxe do Consello da Cultura Galega

Na súa opinión, as enquisas actuais e os datos históricos indican que non é factible que o PP perda o poder o 21 de outubro. As razóns do avance do centralismo entre os galegos e a suposta 'cociña' dalgúns estudos son algúns dos outros temas desta conversa.

Tras debullar polo miúdo a enquisa do CIS vostede conclúe que "non se dan as condicións que poderían soster un cambio de goberno". Podería explicar brevemente porque chega a esa conclusión?

En Galicia hai varias condicións que deben presentarse de forma concomitante para podermos falar dun escenario de cambio de goberno a favor da esquerda e por razón das urnas. Se analizamos os resultados históricos das eleccións autonómicas podemos ver que son necesarias varias condicións que non se dan neste intre: unha concentración do voto nas principais forzas, a existencia dun goberno de esquerda en Madrid, a existencia dunha maioría de alcaldías de esquerda nas principais cidades e vilas galegas... Non se cumpre nin un só destes requisitos. Por outro lado, se analizamos a evolución das enquisas, neste caso as do CIS, tamén precisamos unha longa serie de condicións que non aparecen por ningures: intención de voto ou voto decidido para o PP inferior á da suma do resto de forzas para as que se proxecta representación parlamentaria, fidelidade de voto superior nas forzas da oposición, necesidade de cambio expresada por unha maioría cualificada das persoas entrevistadas, aceptación ampla dun goberno de esquerdas a varias bandas, valoración do labor de oposición e dos candidatos da esquerda próxima ás da xestión do goberno e do seu presidente... Tampouco se verifica ningunha destas hipóteses. En termos electorais e á marxe dos condicionantes socioeconómicos, o escenario máis próximo no que, como agora, tampouco se daba ningunha destas condicións é o da convocatoria do 2001, cando Fraga acadou 41 escanos e BNG e PSOE empataron a 17. Ese é aproximadamente o nivel co que Feijoo comezou a campaña.

Daquela, que o que está en desputa nestes comicios?

O único que se xoga nestas eleccións é unha reconfiguración da oposición parlamentaria, o cal era ben sabido por todas as forzas da esquerda desde hai ben tempo. Tentouse transmitir por diferentes medios (con mobilizacións na rúa, en columnas de opinión, espremendo a idea do adianto electoral desde hai máis dun ano) que era posible derrotar a Feijoo, pero a situación real era que o PP gozaba dunha posición mellor que a dos mellores tempos do fraguismo. Fronte a isto a esquerda galega, desde a súa derrota en 2009, é incapaz de ler a nosa realidade e prefire seguir alimentando as crenzas dos xa convencidos coas formas dunha cultura política caduca. Tanto ten que sexan novas forzas ou vellas forzas. Todas elas teñen unha enorme responsabilidade na carencia dunha alternativa electoral e política real ao PP en Galicia. Iso é o que, salvo sorpresas, se porá en evidencia a noite electoral e o que todas elas tentarán pasar por alto poñendo de relevo outros aspectos secundarios.

Nesa análise tamén cualifica como "o dato máis preocupante" a importante suba de cidadáns que aposta pola recentralización. Semella que a principios dos noventa a idea de facer máis forte ao Estado tiña máis peso, para perdelo logo durante os anos de crecemento. Daquela en Galicia hai relación entre mala situación económica e tendencia dos cidadáns a un Estado máis centralizado?

Que en Galicia, ao igual que ocorre no conxunto de España, por primeira vez haxa máis partidarios da recentralización que da descentralización, é un dos fenómenos sociopolíticos de fondo máis importantes dos últimos anos. Só a través das enquisas podemos medilo e por tanto detectalo e avalialo, cousa que as forzas políticas galegas prefiren obviar, especialmente as nacionalistas, empeñadas en dar cobertura a ideoloxías sobre a forma de Estado que en Galicia son marxinais, que están por baixo do 5% de apoio, en vez de artellar propostas distintas que lles permitan conectar coas demandas de faixas máis amplas do electorado sen abandonar posicións nacionais. Agora mesmo Galicia non é tan recentralizadora como o conxunto de España -incluíndo nela ao nacionalismo vasco e catalán- pero é tan descentralizadora que o resto. A diferenza é que nós somos máis autonomistas. Naturalmente esta situación revelada polo CIS é reversible, pero son movementos de longo prazo e precisaranse novos discursos sobre a imbricación de Galicia en España para que as preferencias da poboación invirtan a tendencia actual. Persoalmente gustaríame coñecer cal é a posición das diferentes forzas nacionalistas que se presentan ás eleccións autonómicas sobre esta cuestión.

Pero como inflúe a crise no debate centralismo/descentralización?

Sobre os condicionantes socioeconómicos é evidente que existen e que a crise económica, o café para todos autonómico, a xestión da Autonomía galega como se fora unha Deputación ou un Concello, e a carencia de propostas do nacionalismo para a maioría social de Galicia están detrás da consolidación desta visión recentralizadora e reducionista do Estado, no administrativo pero tamén no político. Agora que tras décadas sen unha política fiscal digna de merecer ese nome xa non hai fondos para xestionar de forma discrecional e non planificada é en certo modo normal e xusto que o que demanda a xente sexa simplificar a administración. En calquera caso habería que preguntarlle ao presidente de España por que deixou intactas as deputacións, e ao de Galicia onde están as tan publicitadas como inexcusables fusións municipais. Noutro plano, a impresión que ten un é que estes cambios estruturais habería que telos acometido en época de bonanza económica, para agora non termos que estar arrepentíndonos de que se cuestione a Autonomía.

As enquisas do CIS son as que teñen máis mostra en Galicia, aínda que non chega aos 4.000 enquisados. Son historicamente as enquisas deste ente público as que máis acertan en Galicia e porque?

As enquisas cunha maior mostra para as eleccións autonómicas galegas son en realidade as de Sondaxe para La Voz de Galicia, pois levan realizando desde 1997, que eu lembre, un tracking electoral. Neles, durante toda a campaña, incluíndo os días nos que a estúpida lexislación actual impide publicar enquisas, teñen feito máis de 20.000 entrevistas telefónicas. Sumando as enquisas que nunha campaña electoral fan todas as empresas é plausible que se entreviste, con repeticións, a máis do 2% do censo electoral galego. Fóra diso, é certo que as do CIS son as mostras máis grandes, coa diferenza de que o seu traballo de campo é persoal e non telefónico.

Daquela, se nos temos que fiar dunha, mellor a do CIS ...

Cando analicei os efectos caseiros das empresas e institutos demoscópicos en Galicia afirmei que o CIS era a que mellor representaba ao conxunto das enquisas. Isto significa que ocupa unha posición central e privilexiada entre elas, e que en media non sobrevalora nin infravalora a ningunha opción política particular, pero, e isto é matiz importante, relativamente a todas as enquisas, non ao resultado electoral. Ocorre que as cociñas e os modelos de estimación, como instrumento para realizar previsións, consideradas globalmente, fallan. E por iso algunhas enquisas que si cometen desvíos a respecto da media acaban acertando, mesmo sendo as que peor metodoloxía e calidade teñen. Na miña opinión cómpre diferenciar entre enquisas, coa súa fotografía da intención de voto no intre concreto en que se realizan, e estimacións ou modelos de voto que realizan prognósticos a días ou meses da cita coas urnas.

Os anteriores comicios todas as enquisas, salvo unha de La Región, situaban ao PP fóra da maioría absoluta, que logo si conquistou. Agora case todas falan de que Feijóo acadaría a maioría, con mínimo 38 deputados. Daquela, tirando da experiencia do 2009, o que cómpre esperar é que o PP o 210 suba en escanos até mínimo os 39, non?

Esa enquisa low cost de Infortécnica para La Región é precisamente o exemplo ao que me refería antes. O que os meus estudos poñen de manifesto é que nos últimos 15 anos as cociñas demoscópicas en Galicia fallan no seu conxunto e infravaloraron sistematicamente ao PP, do mesmo xeito que sobrevaloraron sistematicamente ao nacionalismo, tamén as do CIS. O que ocorre é as enquisas do CIS son, cos seus poucos defectos, case todos atribuíbles á cociña, as que teñen maior calidade e posúen un historial máis longo que nos permiten facer comparacións e análises evolutivas.

No GC percíbese cada vez que se publican os datos dunha enquisa electoral, inmediatamente os seareiros do partido que non obtén o esperado no estudo acusan aos autores da enquisa de cociñala. Se se publica unha ficha técnica completa que reflicta unha mostra relevante, existe realmente marxe para cociñar unha enquisa electoral en función dos intereses de cada medio?

Acontece que nunhas eleccións hai moitos intereses en xogo, e predomina o fanatismo sobre a reflexión e o sentimento sobre o raciocinio. Iso provoca reaccións fóra de ton que en moitos casos son alentadas polos propios líderes, sabedores de que están apelando aos impulsos e desexos da xente e non á súa cabeza e ás súas expectativas. Tamén se verifica que canto máis distancia hai entre a realidade e a ideoloxía que se di defender máis atención se lles presta ás enquisas. Téndese a esperar que a xente se comporte como se desexa en vez de adaptarse ou mudar as crenzas propias, o cal xera, cando as enquisas non amosan o que se espera, frustración, raiba e manifestacións carentes de xuízo.

Unha ficha técnica é o mínimo que se lle debe esixir a unha enquisa para tela en consideración. Esta cuestión cobra máis importancia se cabe coa expansión da internet e a circulación a custo case cero de supostas enquisas e prognósticos interesados. En Portugal, tan lonxe tan perto, existe un organismo gubernamental que regulamenta estas e outras cuestións relacionadas coa comunicación social, no que toda enquisa debe ser depositada. Son conscientes da importancia das enquisas e realizan un exercicio de transparencia que xa quixera para nós. En Cataluña El Periódico deu en pór a disposición do público os datos primarios dos barómetros que encarga á GESOP, no que é unha experiencia open data que oxalá copiaran máis medios e institutos.

E aquí?

En España e por mimetismo en Galicia existe unha tendencia para min perniciosa a publicar só estimacións de voto, omitíndose as máis das veces os resultados crus e espidos da enquisa, libres das influencias boas ou malas das cociñas. No resto do mundo o que se adoita publicar é o voto directo en enquisa, sen adubos, e as diferenzas entre unhas casas e outras remítennos exclusivamente a cuestións metodolóxicas de deseño e realización da mostra.

Sorprende, por exemplo, que Sondaxe dun día para outro lle dea a AGE catro deputados cando o día anterior lle daba un. Realmente os resultados poden estar tan apertados en tres provincias que tres deputados, e daquela a cor do goberno, dependan duns miles de votos?

Descoñezo a actual cociña de Sondaxe e os seus criterios. O único que podo dicir en base á experiencia é que cantas máis forzas políticas concorren a unhas eleccións con posibilidades de obter representación máis incerteza hai tanto na cabeza dos electores como nas estimacións de voto e no reparto de escanos. Se a iso lle sumamos a Lei electoral e a situación aparentemente real de que AGE está arredor do limiar efectivo de voto en varias circunscricións é posible que iso aconteza. Que a súa probabilidade sexa maior ou menor depende do nivel de voto a todas as forzas, e pódese establecer matemáticamente.

Co desprestixio da política pola crise e a corrupción, é posíbel unha menor participación. Existen datos históricos que dean base ao coñecido axioma de que o PP é o maior beneficiado cando hai pouca participación en Galicia?

A baixa participación non só é posible senón que é segura á vista dos datos demoscópicos, da avaliación da situación política e económica, e dos desaxustes entre a actual oferta política en Galicia e o posicionamento do electorado.

Até onde teño analizado os maiores beneficiados da baixa participación son, polo xeral, as forzas minoritarias, que son as que contan cunha afiliación máis fiel e as que optan con máis dificultades a un voto útil. Estatisticamente en Galicia foi o nacionalismo o que obtivo maiores porcentaxes de voto cando máis abstención houbo, independentemente do tipo de eleccións.

Cousa ben distinta é que cando existe realmente unha elección disputada entre a esquerda e a dereita, é a mobilización ou desmobilización da esquerda máis que a da dereita a que soe decidir o resultado.

O cambio de sistema de votación no exterior provocará que cheguen moitos menos votos do CERA. Até hoxe o voto emigrante sempre o gañou o partido no poder en Madrid, con presenza moi cativa dos nacionalistas. Polo tanto, a caída nos sufraxios de fóra pode favorecer significativamente a forzas como o BNG, AGE ou CxG?

O do voto emigrante, lonxe de consideracións estatutarias e idealistas, foi un escándalo democrático continuo e sostido. A diáspora decidiu non só escanos senón eleccións enteiras, como a da chegada de Fraga á Presidencia. O número e reparto do voto emigrante era tan determinista que se podía predicir ao 95% cun modelo matemático simple, dependendo de quen gobernaba na Xunta e en Madrid. A reforma do voto emigrante rematou con aquela vergoña para ben, sen discusión, e agora o menor número de votos que hai revístese de moita máis lexitimidade. Cómpre mellorar e estender as posibilidades de emitir este voto con limpeza en pé de igualdade co dos residentes, pero voltar ao de antes sería propio de réximes políticos pouco democráticos.

Este voto non influirá no resultado salvo unha vez entre mil, e se o fai farano a favor do PSOE ou do PP, nunca das forzas minoritarias. Pero o que estas logren terán que logralo entre o censo de residentes.

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Comenta
Comentarios 97 comentarios

23 farto

infravaloraron sistematicamente o PPdG

22 Inquérito

De onde sai o termo "enquisa"? Não encontro a etimologia, quem o inventou? Se é do castelhano "encuesta", em boa lógica castrapil, não deveria ser "encosta"?

1 Paio

Se ademais de ser reintegracionista foses galeguista e soubeses algo máis de galego e algo máis de portugués, saberías que en tempos se dicía tamén "enquisa" en portugués. Cun bo dicionario, solucionado, pero é moito pedir tantas cousas xuntas. Ti segue coa túa xiria de Alt+F4 e deixa a xente que fale e escriba o seu idioma.

2 Paio Saco

Nunca se dixo "enquisa" en portugués, non existe en NENGUN dicionario de portugues, non está no corpus informatizado da lingua portuguesa online (onde figuran todas as palabras galegas), non aparece por nengures en buscas textuais histórias entre o ano 1200 e 2012, e temos que concluir que é mais outro invento do Ilgarraga. Realmente, gustariame saber que disparate etimolóxico cagaron esta vez para parir semellante palabro, porque entre beirarrua (ainda escoitas con naturalidade dicir aos paisanos paseo) e ventá, un xa nen sabe como teñen collóns de intitularse filólogos (de coña, vamos).

3 outeiro

Non esquezas "vostede", nen inventar saben, unha contración de... vostra+mercede? vostra!? Cousas de filóloxos.

4 Narla

Toma polo Sacouteiro: como pensades por consigna, papaleisades en vez de pensar. Se a iso unimos unha intelixencia deficiente, por exemplo a que podía calcular que o tal Paio sabe o que di, e unha formación de barra de bar con tópicos antigalegos, verdadeira mostra do complexo colonial aplicado á lingua, o que resulta son intervencións coma as vosas. Xa non vos digo que vaiades a dicionarios de portugués do XIX que non están na rede. Só poñede "dicionário" e "enquisa". Menos verborrea lusista e máis galego, MÁIS GALEGO, BADOCOS!!

5 Lubre

Non son filólogo, así que que vou dicir ten moi pouca base. O termo “enquisa” quizais sexa un equivalente do francés “enquête” ou do castelán “encuesta”, ambas palabras procedentes do latín popular *inquaesita (na época clásica: inquisita). Estas formas serían participios de pasado do verbo inquiro, participio: inquisitum. Tanto enquête como encuesta transforman a partícula inicial in- en en- e abren o i de –qui- en e . O vocábulo galego “enquisa” diferénciase dos outros no feito de conservar o i tónico de –qui- e de eliminar o t do participio. No Dicionario Galego-Castelán de Franco Grande, editado no 1968, aparece definido como “indagación”, “pesquisa”, “información”, “búsqueda”, “encuesta”.

6 Paio Saco

Canta animalada hai que ler. Primeiro, esa palabra NON existe en NENGUN dicionario portugués, nen existiu nunca. Está rexistada catro veces en textos medievais (e non aparece nunca mais) INQUISA, non ENQUISA, e significa TESTEMUÑA, DECLARACION, e a etimoloxia é do verbo defectivo latino inquam (inquam, inquis, inquit, etc.), "eu falo, eu testemuño, eu declaro". A primeira vez que aparece nun dicionario galego é en 1926, nun vocabulario por entregas de Filgueira Valverde onde trae de significado "inquisición, pesquisa". Desa única entrada aparece despois citado polo Roel de Carré Alvarellos de 1951 e o de Franco Grande de 1972, sempre co significado de "indagación, pesquisa, inquisición". O invento delirante de identificar ese arcaismo estraño con "inquérito" ou "sondaxe" é outra animalada mais do pesebre da RAG.

7 Baio

Paisaco, algún día saberás que hai coñecemento tamén fóra do Google. Pero o teu é máis triste aínda, nin sequera sabes usar o Google! O lusismo cada ano está peor, meu deus... http://www.netdicionario.com.br/enq...

8 Paio Saco

Baio, non está nos dicionários en papel e en todos os online que teño (que son 10) non aparece. Repito que non está no Corpus Informatizado do Portugués (inquisa, non enquisa), que é a autoridade última, volvin mirar de novo especificamente por Herculano e non sai (corpusdoportugues.org), nen buscando "PT-PT" nen "PT-BR" nen hostias. No corpus Xelmirez informatizado da Galicia medieval aparece 11 veces, en textos medievais CLARAMENTE EN CASTELLANO (p.ex. Esta ye la remenbrancia de la enquisa que saco johan pelaez e pedro domingez? omes del Rey don alfonso en Ribadauia e pusieron consigo por vigaarios que uisen e que odissen elo que dezian e las enquisas e elos que faziamos nos a pedro martiz paan e a fernan nunez.), e no corpus TILG online aparece nun texto galego por primeira vez en 1975 (!). Se queremos seguir facendo beirarruas, por veña, "tirando millas". E do Google, perdoa, o que non sae es ti.

9 Lubre

Señor Paio Saco: Non sabía que investigar algo, aínda que sexa equivocadamente, fose unha animalada. Ignoro quen é vostede, desgracia que non me fai chorar; o que si sei é que, malia a demostración da súa sabedoría, a súa linguaxe é máis propia dun teixugo que dun cidadán. Para min o animal é máis civilizado que vostede.

10 Sas

Paisaco, insisto, o feito de que teñas 10 dicionarios online e o Porto Editora e eses de uso común que andan por aí non significa nada. Parece que nin te molestaches en mirar o link de arriba, pero eu creo que a esta altura xa deberías consultar con algún lusista dos que saben algo, non son moitos pero algún hai e xa che conta. E non saio no Google, vale, espero que ti saias moitas veces e te mires todas as mañás.

11 Paio Saco

Sas, claro que mirei o link e os dicionarios da Academia de Lisboa ou o Houaiss non creo que sexan "de uso comun", podes consultalos ti mesmo. Mira, todo o que non sexan argumentos a min non me vale, e menos historias persoais. Eu non ataquei ninguén, só dixen que certos argumentos son animaladas, cousas que por desgraza existen. Insisto de novo que consultes todas as fontes que che estou a dar para que vexas que o termo medieval galego é inquisa (con i, un cultismo latino), que non ten nada a ver co españolismo (arcaico xa) enquisa, e até mirei en Google Books a cita de Herculano que me das no teu link e non aparece. Mira, o argumento está claro, calquer cousa que sexa xenuina galega é portuguesa tamén (ai están os links que che dou), os inventos (tanto dunha parte como da outra), obviamente non.

12 Soneira

Para ilustrarte sobre xenuínas palabras galegas que non son portugués tes o Pequeno Xerais, un dicionario escolar. Os dicionarios que ti non tes poden estar nalgunha boa universidade, non perdas a esperanza. E repara en que non te chamo animal aínda que digas que se unha palabra non é portuguesa é que non pode ser galega, unha afirmación con tintes de animalada.

13 Paio Saco

Se andas mudando de nick non sei con quen falo. Eu non chamei animal a ninguén, a ver se non mentimos, dixen animaladas. Unha persoa pode dicir parvadas que iso non quer dicir que sexa parva (de feito TODO o mundo di parvadas). Mira, o pequeno Xerais e o Xerais e o Galaxia, e o Franco Grande, é que os teño aqui. O que estou a dicir é que non existen palabras xenuinamente nen galegas nen portuguesas que non se encontren nalgun momento da historia na outra parte. Se algunha palabra non aparece rexistada, xa non en portugues, senon nen sequer en galego (xa colei arriba, a 1a vez que se rexistra en galego moderno é en 1975, e na idade media aparece inquisa 4 veces nas cantigas, cun significado completamente diferente, e enquisa 11 veces en textos en castellano), pois que está mais que xustificado soster o contrario "porque si" de a_nimalada. E por min, agás haxa argumentos novos, morreu o conto.

14 Corcoesto

Se descoñeces as autoridades da filoloxía portuguesa non podes pretender falar ex cathedra. Le a Joseph M. Piel, a quen lle parecían fascinantes as palabras galegas-da-Galiza non incluídas no léxico portugués. Escribiu algún libriño con algunhas delas pero non che sei se estará no Google Books, nese caso é posíbel que nin exista.

15 Paio Saco

O único que sabedes facer é insultar, descualificar e facer chistes parvos, e asi vos vai. Non sei que carallo ven a conto Piel nesta lea, nen Cintra nen Oliveira nen Cunha nen hóstias, pero é mais do que significativo que cando alguén dá datos, contrastables, o único que opoñen son insultos e descualificacións, e ainda por riba din que quen insulta é un. Mira, "enquisa" non é unha palabra galega-da-Galiza, é un invento da Ilgarraga, non está en absolutamente nengunha obra literaria galega entre 1800 e 1975, e forma parte do escaso corpus de palabras diferencialistas-baratas da Ilgarraga que ten semellante mérito.

16 Moinante

Se ti nin sequera sabes o que din os teus amados filólogos portugueses porque non están no Google parece un recurso fácil enmerdar o xogo descualificando a lingua galega, como fan os españolistas. Insisto en que chames a un gurú dos teus a ver se che empresta algún clásico da lexicografía portuguesa. Que ti non coñezas un libro, que non o coñeza Google Books e que non exista son tres cousas distintas. E que insultes a intelixencia dos lectores deste foro dicindo que "se unha palabra non é portuguesa é que tampouco é galega" e encima pretendas dar clase de como se buscan palabras no Thesaurus ou no PortoEditora, iso xa clama ao ceo.

17 Paio Saco

Mira, es un troll, metes na miña boca o que eu non dixen, e non das mais que voltas ás parvadas que dis. Páganche ou é que estás aburrido? Hale, como queiras, a perra gorda para ti. Onde non hai non se pode tirar.

18 Mugía

Corto e pego do que puxeches, síntoo, hai que pensar cando se escribe: "calquer cousa que sexa xenuina galega é portuguesa tamén". Non é certo e hai estudos de filoloxía portuguesa sobre léxico galego-non-portugués. Se quedas a gusto chamándome troll, pois moi ben. Sei que irás preguntar o de "enquisa" a alguén competente, espero que te ilustre.

20 Outro Paio no Milho

O rigor dos defensores de Sangenjo e Mugia, o desas persoas que se dedican a tempo completo a rirse da lingua galega, como se fosen españolistas, queda retratado nesta pequena discusión. E aínda hai quen cre no "rigor dos lusistas"! Santo Tomé nos valla.

21 Paio Saco

É tremendo o voso. Liga dame a razón (mirade as equivalencias), os "defensores" de non sei o que nen a conto de que fala, pero Sancti Genesiu > San Genx e Mongia > Mõgia > Mugia. Mugia, podes poñer algun exemplo de lexico galego-non-portugues? Pero lexico a serio, eh, non conachadas, porque na web que che din do Corpus do Portugués por exemplo ven "brétema", e non precisamente por incluila a AGLP. Es un troll, home, dedícate a algo mellor e non a intoxicar porque esteas aburrido.

22 Brigantino

Sinto ter que dicilo, pero a túa saúde mental empeza a ser preocupante, corto e pego de novo o que escribes "[enquisa] non aparece por nengures en buscas textuais histórias entre o ano 1200 e 2012". Despois, como a cagas, teimas en turrar contra o que non sabes (segues sen ler Piel, nunca é tarde, verás canto sabe de portugués e de galego!) e pretendes impresionarnos con etimoloxías de 4º de carreira para dar a razón ao españolismo escribindo aberracións coma "Mugia" ou "Sangenjo" (ou "São Genxo"?). E finalizas gloriosamente dicindo que o noso léxico é unha conachada. Busca "galego" nos teus dicionarios de portugués, anda, e aplaude cando leas que es unha persoa tirando a bur-rrra. Para léxico "a serio", insisto, le boa filoloxía portuguesa. Alguén tiña que dicirche un día que o mundo non comezou con Google, rapaz.

23 Un que pasaba

A ver que me aclare, Paio Saco: "conachada" é unha conachada por ser palabra só galega? Canto auto-odio disfrazado de radicalismo lingüístico.

24 Paio Saco farto de trolls

Ok, veña, comprobo que só estades a insultar é que falar por aqui é perder o tempo, porque se se permiten trolls que minten e terxiversan é porque convén. Que españolismo nen que gaitas se eses topónimos están escritos asi desde a sua orixe? Españois serian San Ginés o Mongea (tanto que presumides e ainda teño un mapa mural de Portugal de 1915 onde aparece Vianna do Castello, mirai se falades sen ter pu_ta idea). Esta escrita si que é española, que emprega exactamente a norma española. Hale, por ai.

21 Xoelho

Aínda que eu penso votar pola Alternativa Galega de Esquerdas, con Beiras, Esquerda Unida e demais, boto en falta en todas as candidaturas e forzas políticas de esquerda (e non falo do PSOE porque é ben sabido que non fai política de esquerdas) que digan QUE NON TEN QUE HABER NINGÚN RECORTE ANTISOCIAL. Ningún recorte para a xente normal, nin moito menos. Todo o contrario, ampliación das políticas sociais. O que ten que haber é recortes para o gran capital, para os que máis tenhen. Creación de emprego por inciativa pública se non o fai a privada, fóra fraude fical, nada de amnistía fiscal, vixiancia en serio desas cousas, expropiación das empresas que faga falta, impostos fortes aos que máis tenhen, moito máis que agora, nada de eliminar medios nin na sanidade nin no ensino nin en prestacións sociais de todo tipo, todo o contrario: iso debe aumentarse.

1 Xoelho

¿Por qué non din con toda claridade que iso é o que hai que facer e se deixan de lerias e textos aburridos que a xente nin le nin lhe presta atención? Veriades como así máis cedo que tarde a dereita deixaría de ganhar as eleccións, porque o problema de fondo é o mal que está repartida a riqueza.

2 Concordo Xoelho

O BNG xa o leva dicindo por activa e por pasiva, non vai apoiar ningun recorte como os que fan PSOE e IU en Andalucia con excusa de que manda Rajoy. Estas xa convencido para votar BNG?

3 Xoelho

Non, non concordas. O BNG non di con claridade o que eu dixen. IU-EU, tampouco, aínda que Julio Anguita, que agora non ten poder en IU, si que o di. Hai recortes que non se poden evitar nas autonomías porque non dependen dela, pero algo claro que se pode facer. Se ganha o PP é porque a esquerda se deixa vencer no terreo ideolóxico e acepta a maneira de pensar da dereita (privatizacións, dicir que é bo baixar impostos aos de arriba, aceptar que ten que haber recortes...). O PSOE hai tempo que non é esquerda.

4 Ei Xoelho contesta

"Miúda" sorpresa me dás! Daquela a quen vas votar, a Rafa Cuíña? Non te me transformes en Burrínguez!

20 Ricardo Reis

Ese tapón ideolóxico ven dado pola colacación da militancia en postos "televisivos" que, cando falla o soporte, caen coma un castelo de naipes. Chega con analizar o que pasou coa prensa escrita en galego. Daquela compre dsfacerse dese parasitismo para empezar a camiñar e artellar unha Galicia (o de Galiza non é maís que un símbolo que representa aquelo do que falo) que moitos levamos na cabeza. Seguirá gobernando Feijoo e els seguirán ó quente: coa esaxeración esperpéntica e predemocratica ("a barbarie do PP") dun Beiras xuvenil ou sin ela. Pensaba que CxG entendía eso (que o entrevistado explica claramente) e, ademáis de facer propaganda deles no meu entorno, tiña pensado votalos. A entrevista o outro día do señor Bascuas quitoume as ganas de facelo. ¿Entenden o do TAPÓN IDEOLÓXICO?

1 trabucado

Comparto a opinion. Ademais creo que ou CxG ocupa ese espazo ou se untegra de novo no BNG

19 Ricardo Reis

¡Que gusto da ler a quen sabe do que fala! Sobre todo cando neste pedazo de HTML os indocumentados teñen patente de corso. Algúns vímolo escribindo desde fai tempo: Galicia precisa unha agrupacuión política que recolla o sentemento maioritario du única Galicia con futuro, que non é outro que o galeguismo. Os nacionalistas (ergo independientistas) xa teñen onde elexir. O 8% do censo electoral galego (datos das últimas eleccións) que vota nacionalista é o TAPÓN IDEOLÓXICO que impide que o 30%, que se sinten galeguistas, sexan unha alternativa ó PP.

1 Ricardo cola de ratón

Tapón ideoloxico? sentimento maioritario da única Galiza de futuro? canto "pijismo" postmoderno!. O que o pobo fai é repetir as mensaxes dos medios de desinformación e dando por veridico todo o que dí. O 99% dos medios de comunicación están controlados por grandes consorcios económicos. Controlan a información, e controlando a información, controlan o que o pobo percibe, e dese xeito controlan tamén os seus actos e vontades.