Obras de Dalí e Picasso e obras de Italo Calvino dentro dunha mostra en Santiago de 50 pezas de Abanca

'A arte de empezar e a arte de acabar. Obras para o milenio na Colección Abanca' conta con pezas de 39 autores de "indiscutible calidade" que transcorren polas salas entroncadas como fío condutor cunha serie de valores literarios.

Por E.P. | A Coruña | 12/04/2022 | Actualizada ás 14:37

Comparte esta noticia

Obras de Salvador Dalí, Pablo Picasso, Vasili Kandinsky, Maruja Mallo e Urbano Lugrís atópanse entre as 50 pezas da Colección Abanca que se exhiben nunha mostra que dialoga coa literatura de Italo Calvino, unha exposición que se poderá ver en Santiago de Compostela (Centro Social Abanca da Praza de Cervantes) ata o 29 de outubro.

'A arte de empezar e a arte de acabar. Obras para o milenio na Colección Abanca' conta con pezas de 39 autores de "indiscutible calidade" que transcorren polas salas entroncadas como fío condutor cunha serie de valores literarios defendidos por Italo Calvino, tales como "a levidade, a rapidez, a exactitude, a visibilidade e a multiplicidade", segundo explicou o director xeral de Responsabilidade Social, Sustentabilidade e Comunicación de Abanca, Miguel Ángel Escotet.

Neste sentido, Escotet remarcou a "gran responsabilidade" de Abanca de conservar e dar a coñecer o "rico" patrimonio artístico co que conta, mentres sinala que o título da mostra baséase en "algo moi importante filosóficamente falando: que é moito máis importante acabar que empezar".

Respecto diso, o responsable da xestión da Colección Abanca, Diego Cascón, reflexiona acerca de que Italo Calvino era un autor "moi visual, moi imaxinativo, na liña de Borges", polo que resultaba atractiva a idea de realizar un "xogo comparado" dos seus textos con artes como a pintura e a escultura.

A mostra, que se acaba de inaugurar, pode visitarse na sede da Praza de Cervantes de martes a venres (de 17,00 a 21,00 horas) e os sábados e festivos (de 11,30 a 13,00 e de 17,00 a 21,00 horas). Os domingos e luns permanecerá pechada.

OBRAS QUE LEVAN TEMPO SEN EXPORSE

Unha das cuestións sobre a que chamou a atención Cascón é que se exhiben varias obras que "hai tempo que non se pode ver en público", como son cadros de Sexan Scully, Washington Barcala e Ângelo de Sousa.

Durante o percorrido coa prensa, o responsable da Colección Abanca explicou que o punto de partida da obra foi a escultura 'Cidade corazón', de Miquel Navarro, polas súas conexións con 'As cidades invisibles', de Italo Calvino.

Nunha das salas principais atópanse fronte a fronte o 'Profil à a fenêtre' (1934), no que Picasso realiza un perfil inspirado no seu amante Marie-Thêrese Walter, con 'Lles roses sanglantes' (1930), no cal Dalí retrata a Gala cunha iconografía propia do martirio de San Sebastián. Este último é o cadro "máis viaxado" por todo o mundo do fondo de Abanca, en palabras de Cascón.

Pero tamén se poderán ver "case por primeira vez" cadros como o 'Mulheres não cais', do artista poscubista brasileiro Emiliano Augusto Cavalcanti, que garda relación coa estética de Luís Seoane. Cadros como 'O cabalo respectuoso coas damas', de Eugenio Fernández Granell, ou 'As Pipas', do Equipo Crónica ; e esculturas de Juan Muñoz, Jorge Oteiza e José María de Labra completan o medio centenar de obras da exposición.

O responsable da xestión da Colección Abanca, Diego Cascón, e xel director xeneral de Resposabilidad Social, Sustentabilidade e Comunicación de Abanca, Miguel Anxo Escotet, ante o cadro 'Profil à a fenêtre', de Picasso. ABANCA
O responsable da xestión da Colección Abanca, Diego Cascón, e xel director xeneral de Resposabilidad Social, Sustentabilidade e Comunicación de Abanca, Miguel Anxo Escotet, ante o cadro 'Profil à a fenêtre', de Picasso. ABANCA | Fonte: Europa Press

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Comenta