Twitter já está disponível em galego do Brasil

Galiza passou despercebido, mas o facto tem a sua importáncia: a rede social Twitter, umha das mais utilizadas no mundo junto ao Facebook, já tem versom em português brasileiro.

Por Maurício Castro | | 27/06/2011

Comparte esta noticia

Isso significa que a língua da Galiza passa a ser umha das 10 em que o serviço é disponibilizado (as outras som o inglês, o espanhol, o francês, o alemám, o japonês, o russo, o turco, o coreano e o italiano).

O exemplo da principal rede de microblogging mostra-nos que, no Estado espanhol, só o galego consegue oferecer alternativas ao idioma do Estado, graças à nossa pertença a umha das maiores comunidades de falantes do mundo. O que deveria ser considerado umha "fortuna histórica", parafraseando Carvalho Calero, continua a ser desconsiderado polas instituiçons hispanodependentes que nos governam, que dim defender, isso sim, o galego como "língua autónoma".

O caso do Twitter nom é excecional. A grande maioria de grandes serviços oferecidos na Internet costumam incluir versom no padrom brasileiro da nossa língua, sendo menos os que também incorporam a variante portuguesa. Já quanto ao padrom galego, a sua reduzidíssima presença responde ao absoluto desleixo dos responsáveis políticos pola promoçom do galego no mundo da Internet, tal como acontece no resto de ámbitos sociais no mundo fora.

Mais triste nos parece comprovarmos que umha parte dos agentes sociais e até dos movimentos alternativos galegos coincidam com os governantes que o nosso país padece, na hora de se conformarem com o espanhol como substituto do galego isolacionista. Um galego historicamente construído à medida da autonomia que Espanha nos cedeu e que, como tal, se revela insuficiente para servir à Galiza soberana que anelamos. A falta de recursos e à dificuldade objetiva de articular por completo todo um espaço lingüístico novo e subordinado à língua do Estado espanhol torna o isolacionismo escassamente rendível, como já tem demonstrado nas últimas três décadas.

A presença massiva do Brasil em redes sociais como o Twitter (é o terceiro país que mais utiliza esse serviço) abriu já as portas à nossa língua. É só um exemplo claro do que o reconhecimento da Galiza como parte da lusofonia tem para nos oferecer neste mundo globalizado. Sem perderem as suas peculiaridades lingüísticas, no Quebeque tenhem claro que querem fazer parte da francofonia e em Porto Rico reivindicam o seu reconhecimento polo mundo hispano.

Entretanto, na Galiza continuamos a perder um tempo precioso na nossa tarefa histórica de normalizar a língua. Oxalá nos demos conta da oportunidade que estamos a perder antes que seja tarde de mais.

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Mauricio Castro Maurício Castro nasceu en Ferrol en 1970. Licenciado em Filologia Galego-Portuguesa pola Universidade de Compostela, dedica-se profissionalmente à docência de Português. É autor de diferentes ensaios, sobretodo de temática lingüística e sociolingüística, como a História da Galiza em Banda Desenhada (1995), Manual de Iniciaçom à Língua Galega (1998), Galiza e a diversidade lingüística no mundo (2001), o Manual Galego de Língua e Estilo (2007) ou Galiza vencerá! (2009). Primeiro presidente da Fundaçom Artábria.